loading...
.: فوتبال‌نما :. اخبار جدید دنیای فوتبال
A R A S H بازدید : 10 نظرات (0)

سایت «The Star» در گزارشی به بررسی گروه F رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل پرداخت و نوشت: گروه F جام‌جهانی برزیل گروهی آسان برای غول های آمریکای جنوبی است. آلبی‌سلسته با بازیکنان قدرتمندی که در اختیار دارد، بیشترین شانس را دارد.

آرژانتین در دو جام‌جهانی قبلی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات حذف شد و امیدوار است که امسال نتیجه بهتری بگیرد. لیونل مسی می‌خواهد با کسب یک قهرمانی در رقابت‌های جام‌جهانی، افتخارات خود را تکمیل کند.

آرژانتین می‌خواهد با صدرنشینی در این گروه به کار خود پایان دهد اما بقیه تیم‌ها چه برنامه‌ای دارند؟

* آرژانتین:

آرژانتین که لیونل مسی کاپیتان آن است؛ به دنبال صدرنشینی آسان در گروه خود است. الخاندرو سابلا می‌خواهد در تمام مسابقات به پیروزی برسد و مهمات لازم برای این کار را هم دارد. به گفته سابلا این تیم حول و حوش مسی می‌چرخد و وقتی او در تیم باشد، این تیم گل خواهد کرد. سرجیو آگوئرو و گونزالو هیگواین دو نفر از آماده‌ترین مهاجمان دنیای فوتبال هستند و آنخل دی ماریا، مسی است که می‌تواند فرصت‌های خوبی برای مهاجمان مهیا کند.

با حضور تمام این بازیکنان در زمین مسابقه فراست، سرعت و مهم‌تر از همه گل هم وجود خواهد داشت. با این حال آرژانتین از لحاظ دفاعی ضعیف به نظر می‌رسد. آنها تکبر ایتالیایی‌ها و اراده انگلیسی‌ها را ندارند. روبرتو آیالا، خاویر زانتی و خوان پابلو سورین که خط دفاعی قدرتمند آرژانتین را در دهه 90 شکل دادند. سابلا روی خاویر ماسکرانو، هافبک‌ دفاعی تیمش تکیه خواهد کرد تا این بازیکن بتواند از خط دفاعی محافظت کند. ازکیل گری و فدریکو فرناندز نیز انتخاب‌های اصلی وی برای مرکز دفاع در کنار پابلو زابالتا و نیکولاس اوتامندی خواهند بود.

* بوسنی و هرزگوین:

آنها برای اولین بار قدم به این رقابت‌های مهم گذاشته‌اند. بوسنی و هرزگوین تیمی نیست که در این گروه کنار گذاشته شود. آنها بازیکنان بااستعدادی در تیمشان دارند و انتظار می‌رود در رده دوم این گروه قرار بگیرند. بدون شک ستاره‌ این تیم ادین ژکو است و او کسی است که هدایت تیم را در حمله‌ها بر عهده دارد. وداد ایبسویچ نیز وی را همراهی خواهد کرد.

ایبسویچ گل پیروزی این تیم مقابل لیتوانی را در مرحله مقدماتی به ثمر رساند تا بوسنی راهی برزیل شود. امیر اسپاهیک، کاپیتان این تیم خواهد بود و و ارمین بیکاکیچ با وی همکاری خواهد کرد. میرالم جانیچ که فصل فوق‌العاده‌ای را با رم پشت سر گذاشت و انتظار می‌رود موقعیت‌های گلزنی را برای ژکو و ایبسویچ فراهم کند. همه این بازیکنان در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند اما کمبود تجربه در بازی‌های ملی ممکن است روی بازی‌های آنها در رقابت‌های جام‌جهانی تأثیرگذار باشد. با این حال با توجه با دیسیپلین تاکتیکی و اراده برای موفقیت این تیم می‌تواند یکی از شگفتگی‌ها باشد.

* ایران:

ایران زیر نظر کارلوس کی‌روش پیشرفت فراوانی کرده است. آنها در گروه خود صدرنشین شدند و حتی کره‌جنوبی را که یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا است، در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی شکست دادند. آنها سازمان یافته به نظر می‌رسیدند و نشان دادند که چرا یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا هستند. شاید بازیکنانی مثل علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و علی دایی از صحنه خارج شده باشند اما بازیکنانی مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و جواد نکونام مسئولیتشان را به خوبی اجرا کرده‌اند.

نکونام که سال‌ها در لیگ اسپانیا بازی می‌کرد، بازیکن کلیدی در خط میانی تیم خواهد بود و بازیکن 33 ساله با ثبات و سخت‌کوشی‌اش‌ شناخته شده است. شجاعی برای لاس‌پالماس در دسته دوم اسپانیا بازی می‌کند و به همراه اشکان دژاگه موقعیت‌های گلزنی را برای مهاجمان فراهم می‌کند. همه این بازیکنان در ایران بازیکنان بزرگی هستند اما وقتی صحبت به عرصه جهانی می‌رسد، آنها خیلی شناخته شده نیستند. عنصر شگفتگی در این تیم وجود دارد اما رویارویی با بازیکنانی چون مسی، ژکو و جان اوبی میکل می‌تواند بسیار تهدید کننده باشد. آنها مطمئنا روی جادوی کی‌روش برای رساندن این تیم به دور بعد رقابت‌ها حساب باز کرده‌اند اما باید در بهترین شرایط خود باشند تا بتوانند نیجریه و بوسنی و هرزگوین را شکست دهند.

* نیجریه:

آنها سال گذشته قهرمان جام ملت‌های آفریقا شدند و روی این موفقیت شناور شده‌اند. بسیاری انتظار خواهند داشت تا آنها پس از آرژانتین در رده دوم گروه قرار بگیرند اما استفن کشی می‌داند که این کار آسانی نخواهد بود. تیم فعلی نیجریه قدرتمند به نظر می‌رسد و بسیاری از بازیکنان این تیم در اروپا بازی می‌کنند. وینسنت انیئاما، کاپیتان این تیم خواهد بود. وی در سال 2010 یکی از بهترین دروازه‌بانان آفریقا در جام‌جهانی بود و به تنهایی در جریان شکست یک بر صفر نیجریه مقابل آرژانتین مسی را در مرحله گروهی مسابقات مهار کرد.

جوزف یوبو یک مدافع میانی باتجربه است و مطمئنا در برزیل الگویی برای بازیکنان جوان‌تر خواهد بود. جان اوبی میکل در خط دفاعی قرار دارد در حالیکه ویکتور موزز و احمد موسی در جناحین بازی می‌کنند.

«عقاب‌ها» را با سخت‌کوشی و مهارت‌هایشان می‌شناسند اما وقتی دیسیپلین نداشته باشند، می‌توانند به «مرغ» تبدیل شوند. کشی باید به بازیکنانش یادآوری کند که اگر می‌خواهند در برزیل عالی کار کنند، نباید این اتفاق بیفتد.

در نتیجه آرژانتین مطمئنا صدرنشین گروه خواهد بود. آنها با وجود مسی مدعیان اصلی خواهند بود و تیم‌های دیگر برای شکست آنها به مشکل بر خواهند خورد. پیش‌بینی این که کدام تیم در رده دوم قرار بگیرد کار سختی است. ایران، نیجریه و بوسنی‌ و هرزگوین تمام ویژگی‌ها برای قرار گرفتن در رده دوم را دارند اما بر اساس تجربه می‌توان گفت احتمال قرار گرفتن نیجریه در رده دوم و صعود به دور بعد بیشتر است. تماشای بازی‌های این گروه جالب خواهد بود زیرا رقابت بر سر کسب رده دوم در این گروه وجود دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدوم تیم برنده ال کلاسیکو میشه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 105
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 4,356