loading...
.: فوتبال‌نما :. اخبار جدید دنیای فوتبال
A R A S H بازدید : 18 نظرات (2)

 شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. رئال پس از حذف بایرن و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، تیمی با روحیه است ولی بارسا پس از حذف شدن توسط یوونتوس، از شرایط ذهنی مناسبی برخوردار نیست.

 

 

 

 

 

زیدان، سرمربی رئال در نشست خبری این بازی گفت:« به اینگونه بازی های مهم عادت داریم. این هم یک بازی حساس دیگر برای ما محسوب می شود. خیلی از بازیکنان خسته هستند ولی در عوض، انگیزه و شوق فراوانی برای حضور در این مسابقه و ادامه روند پیروزی های مان دارند.

طبیعی است که روی هر دو تیم فشار زیادی باشد. فردا ما و هواداران باید بی نقص و کامل عمل کنیم. در ال کلاسیکو باید 100 درصد توان تان را برای پیروزی بگذارید. فشاری که روی ماست، فشاری منفی نیست و برعکس، به ما انگیزه می دهد.

به خودمان و کاری که تاکنون انجام داده و خواهیم داد، ایمان داریم. در زمین خودمان بازی داریم و به کمک هواداران فقط روی پیروزی تمرکز کرده ایم. تحت هیچ شرایطی هم در باد پیروزی بر بایرن مونیخ نخوابیده ایم.»

 

پیروزی در ال کلاسیکو=قهرمانی:« به هیچ عنوان چنین نیست. برد در ال کلاسیکو به معنای هیچ چیز نیست چون 6 بازی دیگر پیش رو خواهیم داشت که همگی بازی های دشواری هستند.»

 

 

 

 

گرت بیل:« او امروز به خوبی تمرین کرد و فردا با ما خواهد بود. اینکه از ابتدا بازی خواهد کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست.»

 

رئال، شانس اول برد:« این بازی 50-50 است و حتی اگر در رسانه ها ما شانس اول برد معرفی شده ایم، خودم چنین اعتقادی ندارم با این حال باید بگویم که بدون شک فردا برای کسب پیروزی پای به میدان خواهیم گذاشت.»

 

اولین تجربه مربیگری ال کلاسیکو در برنابئو:« این بازی همیشه یک بازی خاص است مثل دربی و با دیگر بازی ها متفاوت است ولی ما مثل همیشه برای سه امتیاز وارد زمین می شویم. وقتی داور سوت آغاز را بزند، همه پیش داوری ها فراموش شده و یک چالش جدید شروع می شود.»

 

مارسلو:« او یک بازیکن کامل است و در زمین به همه بازیکنان انرژی مثبت می دهد. از لحاظ شخصیتی نیز نمره او 20 است. حضور مارسلو در تیم یک غنیمت است و با شوخی های خودش، همیشه فضای رختکن را شاد نگاه می دارد.»

 

 

 

 

نیمار:« نمی دانم و برایم مهم نیست که محرومیت او بخشیده خواهد شد یا خیر. در مورد منصفانه بودن محرومیتش نیز چیزی برای گفتن ندارم.»

 

حذف بارسا از لیگ قهرمانان:« بعید می دانم این مساله روی بازیکنان بارسا تاثیری گذاشته باشد.

اگر به این فکر کنیم که روحیه بارسا پایین است، اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم. بارسا یک تیم بسیار خوب است و در هر لحظه می تواند ما را با دردسر مواجه کند. آنها تا به اینجا ثابت کرده اند که چه تیم با کیفیتی هستند.

 

فکر هم نمی کنم بارسلونا تحت تاثیر جو برنابئو قرار بگیرد چون بازیکنانی حرفه ای دارد. ما باید بازی خودمان را انجام داده و به هیچ وجه فریب این بارسلونا را نخوریم.»

A R A S H بازدید : 8 نظرات (0)

امین حاج‌محمدی به "فوتبال نما گفت بازی‌ای که او در نیم فصل دوم برابر تراکتورسازی انجام داد ثابت کرد که کاملا آماده بوده و نیمکت‌نشینی‌اش در استقلال فنی نبوده است.


 * باتوجه به بازیکنانی که ماشین‌سازی در اختیار داشت فکر می‌کنی سقوط این تیم به لیگ یک عجیب نبود؟
شما به من بگویید که ماشین‌سازی چه بازیکنانی داشت که همه می‌گویند تیم پرستاره‌ای بود؟ این را بگویید تا من جواب شما را بدهم. اتفاقا ماشین‌سازی اصلا تیم پرستاره‌ای نبود.
 

* ولی این تیم حداقل از سیاه‌جامگان و صبا وضع مالی بهتری داشتی، این را که قبول داری؟
من شرایط بقیه تیم‌ها را نمی‌دانم اما آنطور که مدیرعامل باشگاه مصاحبه می‌کند و می‌گوید 70 درصد پول بازیکنان را دادیم اصلا اینطوری نبوده است. حداقل در مورد من که این قضیه صدق نمی‌کند.
 

* از عملکرد خودت در ماشین‌سازی راضی هستی؟
من نباید این را بگویم و باید از کادرفنی سوال کنید اما به نظر خودم من جز بازیکنانی که نمایش بدی در ترکیب ماشین‌سازی داشتند نبودم و فکر می‌کنم می‌توانید در مورد این موضوع از فرهاد کاظمی هم سوال کنید.
 

* قبول داری یک فصل و نیم حضور ناموفق در  استقلال تو را از شرایط آرمانی دور کرد؟
اول باید بگویم که من سال اول شرایط بسیار خوبی داشتم. 22، 23 بازی در زمان پرویز خان مظلومی برای استقلال به میدان رفتم که نمایش خوبی هم داشتم اما امسال دیگر همه دیدند که دلیل نیمکت‌نشینی ما اصلا فنی نبود.
 

* چرا یک بار نمی‌گویی که به چه دلیل منصوریان در نیم فصل دوم به تو بازی نداد؟
همانطور که گفتم نیمکت‌نشینی من فنی نبود و شما دیدید که در نیم فصل دوم چه بازی‌های خوبی در ترکیب ماشین‌سازی در بازی‌هایی مثل تراکتورسازی و سپاهان انجام دادم. همین که در مجموع 11 هفته‌ای که در ماشین‌سازی بودم 3، 4 هفته در تیم منتخب هفته بودم نشان می‌دهد که آمادگی خوبی داشتم. شما دیدید که من در بازی با تراکتورسازی چه توپی را از روی خط بیرون کشیدم و اگر آماده نبودم هرگز این اتفاق برایم نمی‌افتاد.
 

* ولی به هر حال باید برای تو سخت باشد که به عنوان یکی از بهترین دفاع‌های سال‌های فوتبال مجبور باشی یک نیم فصل در ماشین‌سازی بازی کنی؟
اول این را بگویم که در حضور در ماشین‌سازی انتخاب خودم بود. من پیشنهادهای دیگری هم داشتم اما دوست داشتم کمی از تهران دور باشم و با آرامش دوباره به روزهای اوجم برگردم همانطور که گفتم از عملکردم هم کاملا راضی‌ام.

A R A S H بازدید : 11 نظرات (0)

 تمام جملات این یادداشت در تمجید از کریستیانو رونالدو و دستاوردهای درخشان او در رئال مادرید نوشته شده است.

 

رونالدو در ترکیب کهکشانی ها تا به حال موفق به زدن 395 گل شده و 2 لیگ قهرمانان نیز در زمان حضور او به کلکسیون افتخارات رئال اضافه شده است. اما در دیدار سه شنبه شب برابر بایرن در لیگ قهرمانان، در استادیوم برنابئو سوت هایی از سوی تماشاگران بر علیه او زده شد.

 

ممکن است کسانی که این دیدار را از طریق تلویزیون تماشا کردند و یا حتی حاضران در استادیوم نیز این سوت ها را نشنیده باشند. اما در دیداری که در نهایت با هت تریک ستاره پرتغالی به سود قوهای سپید تمام شد، رونالدو بعد از گلزنی به تماشاگران علامت سکوت را نشان داد و در پایان بازی در این خصوص گفت: "من هرگز از آنها نخواستم سکوت کنند بلکه خواستم علیه من سوت نزنند زیرا من همیشه بیشترین تلاش خود را برای موفقیت رئال انجام می دهم و حتی اگر موفق به گلزنی نشوم، تلاش می کنم تا به تیمم کمک کنم."

 

 

 

 

اگرچه با بررسی آمار و ارقام رونالدو در می یابیم که سوت زدن برای او خارج از دایره منطق است اما استدلال آن دسته از تماشاگران رئال مادرید در جریان دیدار برابر بایرن این بود که رونالدو در این دیدار نمایش خوبی نداشته و در آن دقایق دیدار رئال مادرید در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داشته است.

 

در آن دقایق، ستاره شماره 7 اگرچه موقعیت خوبی برای ارسال پاس به بنزما داشت، اما در نهایت خودش اقدام به شوت زدن کرد که ضربه او توسط نویر دفع نشد. تا دقیقه 76، رونالدو نمایش خوبی در میدان نداشت اما در نهایت کهکشانی ها با هت تریک او و رسیدن به گل شماره 100، راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

 

علیرغم به ثمر رساندن 31 گل تا این مقطع از فصل و ثبت آماری فوق العاده بعد از شروع سال جدید، رونالدو در نیمه اول فصل نمایشی به مانند همیشه ارائه نمی داد.

 

 

 

 

فصل گذشته که رونالدو موفق به کسب دومین قهرمانی با رئال در لیگ قهرمانان شد و در نهایت برای چهارمین بار عنوان مرد سال را از آن خود کرد را باید بهترین سال CR7 نامید.

 

سبک بازی او در حال تکامل است و رونالدو حالا بیشتر تبدیل به یک مهاجم شماره 9 شده است. شاید حالا بتوان رونالدو را بهترین شماره 9 دانست و خود وی نیز بعد از دیدار رفت برابر بایرن تاکید کرد که آیا کسی به توانایی های او شک دارد؟

 

البته سوت های اعتراضی مختص به همه هواداران رئال نبود و اکثریت حاضر در برنابئو همیشه او را تشویق می کنند اما شاید طبیعت انسانی حکم می کند که ستاره ای مانند رونالدو از اعتراض این عده معدود نیز شگفت زده شود.

 

 

 

 

هواداران قوهای سپید همیشه به شدت از رونالدو حمایت کرده اند و حتی آنها در تابستان به خاطر ستاره شماره 7 خود علاقمند بودند پرتغال فاتح یورو 2016 شود.

 

زمانی که رونالدو فاتح توپ طلا شد جشنی بزرگ در برنابئو برای او برپا شد و همه مدیران و هم تیمی های او در رئال، در جدال با لیونل مسی او را بهترین بازیکن دنیای فوتبال می دانند اما برابر بایرن، عده ای همچنان رونالدو را هو می کردند.

 

زمانی که ستاره ای مانند رونالدو که سالهاست همراه با مسی، همه جوایز را تحت سلطه خود در آورده اند و در تیمی مانند رئال مادرید بازی می کند، هواداران خواهان پیروزی های بیشتری هستند.

 

انتظارات در برنابئو کاملا مشخص است؛ زمانی که در تیمی مانند رئال مادرید بازی می کنید باید بهترین باشید و فراموش نکنیم که در این استادیوم، برای ستارگانی چون گرت بیل و قبل از او حتی زین الدین زیدان و آلفردو دی استفانو نیز سوت هایی به نشانه اعتراض شنیده شده است.

 

 

 

 

انگار در برنابئو، عده ای همیشه ناراضی هستند و عناوین بیشتری را می خواهند. خصوصا زمانیکه که ستاره ای مانند رونالدو در این تیم بازی می کند. طی 8 فصل اخیر، لوس بلانکوس تنها یک بار فاتح لالیگا شده است و اگرچه آنها طی همین 3 سال 2 بار لیگ قهرمانان را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرده و در راه کسب یک قهرمانی دیگر نیز هستند، اما شاید ناکامی های داخلی دلیلی برای سوت زدن علیه رونالدو باشد.

 

رفتار رونالدو این پیغام را به هواداران رئال داد که اگر هر کسی جای او بود چه می کرد؟ با بررسی عملکرد او این سوال به وجود می آید که آیا رونالدو به اندازه کافی مورد قدردانی قرار گرفته است؟

 

آیا ستاره ای که بیش از همه بازیکنان تاریخ رئال مادرید برای این تیم گلزنی کرده است نباید از سوی همه طرفداران مورد محبت و قدردانی قرار بگیرد؟ کریستیانو انسانی احساساتی است اما آیا دیگران اینگونه نیستند یا در نهایت این گونه اعتراضات چه تاثیر مثبتی دارد؟

 

 

 

 

شاید خارج از اسپانیا، در مورد اهمیت این دسته از اعتراضات اغراق شود اما در این کشور و خصوصا در مورد برنابئو، این اتفاق ممکن است در مورد بهترین بازیکنان جهان نیز رخ بدهد زیرا اساسا این حرکت یکی از اتفاقاتی است که به کرات در استادیوم اختصاصی کهکشانی ها رخ می دهد.

 

معمولا بازیکنانی که این اتفاق را تجربه می کنند، سعی می کنند با مماشات از آن عبور کنند اما آیا واقعا چنین اتفاقاتی باید در مورد بهترین بازیکنان جهان رخ دهد؟ آیا نباید ان رفتار از سوی هواداران رئال مورد چالش قرار بگیرد؟

 

فراتر از این مسائل و با گذشتن از این سوال که این اعتراضات منصفانه است یا خیر، آیا رخ دادن چنین اتفاقی در مورد بازیکنی که کهکشانی ها به او تکیه کرده اند مضحک نیست؟ آیا وظیفه هواداران تنها حمایت نیست و اعتراض به خودساخته ترین فوتبالیست نسل حاضر و زدن اتهام "عدم تعهد" به او منطقی است؟

 

 

 

 

در مصاحبه بعد از بازی رونالدو مشخص بود که او از این دسته رفتارها آسیب دیده است. CR7 گفت: "من فقط از آنها خواستم که دیگر سوت نزنند زیرا من در تمامی بازی ها همه توان خود را در زمین ارائه می دهم."

 

 

اما در نهایت، عملکرد رونالدو مهم ترین پاسخ به رفتار هواداران رئال مادرید است. اتفاقی که در دیدار سه شنبه رخ داد این بود؛  هواداران به نشانه اعتراض به عملکرد ستاره پرتغالی خود سوت کشیدند و در نهایت با هت تریک خود او به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه یافتند.

A R A S H بازدید : 8 نظرات (0)

پرسپولیسی ها در شانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر برای سومین بار توانستند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند  و جالب اینکه سه جام متفاوت در این سه دوره به این تیم تحویل داده شد.

 

در گزارشی خاطره انگیز با بررسی جام های تیم قهرمان در رقابت های لیگ برتر، همراه "ورزش سه"، باشید:

 

 

دوره اول – ورود سرزده به فصلی نو، آجیل چهار مغز!

 

 

پرسپولیسی ها قهرمان اولین دوره رقابت های لیگ برتر شدند، آنها که در عین ناباوری و با شکست استقلالی ها در انزلی به این عنوان دست پیدا کرده بودند با جامی روبرو شدند که مشخص بود از سال ها قبل در آماده تحویل در یکی از رقابت ها شده بود. جامی که تقریبا هیچ ظریف کاری در آن پیدا نبود و قله آن در اختیار بازیکنی بود که داشت شوت می زد! 

 

 

 

دوره دوم – بلاتکلیفی فراوان

 

 

سپاهانی ها در دومین رقابت ها موفق شدند به عنوان قهرمانی برسند، آنها در حالی روی سکو رفتند که دیگر اثری از آن جام عجیب لیگ اول به چشم نمی خورد، سپاهانی در این دوره جامی را بالای سر بردند که کاملا مشخص بود برای این رقابت ها طراحی نشده و عملا یک جام حاضری شمرده می شد.

 

 

دوره سوم – همه چیز مطابق انتظار

پاس تهران در این لیگ توانستند به تنها قهرمانی خود در لیگ برتر دست پیدا کنند، آنها جامی را پس از پایان بازی های لیگ بالای سر بردند که به مانند فصل پیش سهل الوصول ترین انتخاب برای تحویل به تیم قهرمان بود. 

 

 

دوره چهارم – ادامه بلاتکلیفی

 

 

برخلاف انتظار در این دوره نیز جامی به فولادی ها اهدا شد که دوره اول لیگ به پرسپولیسی ها داده شده بود، جامی که اولین انتخاب برای هر رقابت ورزشی محسوب می شود و تقریبا هیچ ظرافتی در آن به کار نرفته است. 

 

 

دوره پنجم – آغاز کلیشه

 

 

استقلالی ها در این دوره از جام جدیدی بهره بردند، جامی که تا سال ها باید در فوتبال ایران مورد استفاده قرار می گرفت، البته تفاوت هایی در بدنه جام حاصل شد و آن نیز ظریف کاری هایی بود که روی آن حک شده بود. جامی کشیده و بلند و البته نقره ای.

 

 

دوره ششم – فعلا ادامه می دهیم 

 

 

سایپا قهرمان دیگر لیگ برتر بود، تیمی که به مربیگری علی دایی توانست نام خود را در لیست قهرمانان لیگ برتر وارد کند، جامی که تحویل این تیم شد نیز در ادامه دوره اخیر بود و آنها نیز به مانند استقلال جام بلند و کمر باریک و نقره ای رنگ را بالای سر بردند. 

 

 

دوره هفتم – پایان یک دوره دیگر 

 

 

پرسپولیسی ها با دومین قهرمانی خود در لیگ برتر دومین جام متفاوت خود را نیز تحویل گرفتند، در حالی که مسئولان از جام اهدایی خود راضی بودند آنها هم به سنت سه فصل قبل، جام قهرمانی را بالای سر بردند، البته این آخرین فصلی بود که از این جام در لیگ استفاده شد. 

 

 

دوره هشتم – طرحی نو در اندازیم

 

 

استقلالی ها نیز به مانند رقیب خود در این فصل موفق شدند به دومین عنوان قهرمانی خود دست پیدا کنند، آبی پوشان در این دوره، جام جدیدی را بالای سر بردند، جامی که تا سال ها و تا قبل از لیگ فعلی با تغییرات اندکی مورد استفاده قرار می گرفت. 

 

 

دوره نهم – آغاز سه گانه در اصفهان

 

 

سپاهانی ها در این دوره به دومین قهرمانی خود رسیدند، آنها نیز به مانند تیم های دیگر جامی متفاوت با آنچه قبلا دریافت کرده بودند به دست آوردند، جامی که درادامه لیگ قبلی  بود و آغاز استمرار در این طرح جدید بود. 

 

 

دوره دهم – اولین جام مشابه برای سپاهانی ها

 

 

سپاهانی ها که دومین قهرمانی پیاپی خود را به دست آوردند توانستند به جام ثابتی دست پیدا کنند، این جام با تغییرات اندکی همان جام مربوط به سال های اخیر بود. البته در مراسم اختتامیه این دوره از رقابت ها که در کرج و دور از خانه قهرمان برگزار می شد یک جام دیگر نیز تعبیه شده بود تا در صورت بروز مشکل جام فرعی را به سپاهانی ها دهند و خللی به روند برگزاری جشن وارد نشود. 

 

 

دوره یازدهم –  تثبیت سمبل قهرمانی 

 

 

سپاهانی ها باز هم در خانه عنوان قهرمانی را به دست آوردند و در این دوره می توان به این نتیجه رسید که جام قهرمانی لیگ برتر به تثبیت رسید. البته به مانند اغلب سال ها تفاوتی در طرح روی بدنه جام ایجاد شده بود. 

 

 

دوره دوازدهم – همه چیز طبق روال

 

 

استقلالی ها در این دوره توانستند به سومین دوره قهرمانی خود دست پیدا کنند، جامی که در لیگ های اخیر تحویل قهرمانان شد با اندکی تفاوت در ریزه کاری ها به استقلالی ها داده شد. 

 

 

دوره سیزدهم – بالا رفتن جام در تبریز

 

 

فولادی ها در این دوره توانستند به دومین قهرمانی خود دست پیدا کنند، قهرمانی که مراسم پایانی آن مشابه با دیگر پایان بندی های لیگ در سال های اخیر بود. 

 

 

دوره چهاردهم – جامی که سپاهانی ها را تاریخی کرد

 

 

در حالی که همه فوتبالی ها در انتظار بالا رفتن جام در تبریز بودند، قهرمان در اصفهان بالای صحنه رفت و توانست به جام قهرمانی را بالای سر ببرد. جامی که در سال های اخیر آن را زیاد دیده ایم.

 

 

دوره پانزدهم – جامی که ماندگار شد 

 

 

جامی که هفت دوره تحویل تیم قهرمان شد، پس از پایان بازی های لیگ پانزدهم در کاملترین شکل ممکن به استقلالی های خوزستان داده شد، جامی پس از تغییرات ایجاد شده روی آن تبدیل به جام ثابت لیگ برتر شد و یک پای مراسم قهرمانی ها نام گرفته بود. 

 

 

دوره شانزدهم – آغاز فصل جدید 

 

 

 

پرسپولیسی ها با سومین قهرمانی خود، توانستند سومین جام متفاوت را نیز به دست بیاورند. آنها در این دوره جامی را بالای سر بردند که برای اولین بار از آن رونمایی می شد، این جام شباهت بسیاری به خیلی از جام های لیگ های مختلف دنیا دارد و می توان آن را فوتبالی ترین جامی دانست که در لیگ برتر به تیم های مختلف داده شد.

A R A S H بازدید : 17 نظرات (0)

همه چیز از دقیقه 60 بازی با مالاگا شروع شد؛ وقتی نیمار با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد و هنگام خروج از زمین نیز برای داور چهارم به تمسخر دست زد. این حرکت او در گزارش داوری بازی قید و به همین دلیل نیمار سه جلسه از همراهی بارسلونا محروم شد.

به این ترتیب نیمار علاوه بر غیبت در دیدار با سوسیداد، بازی فردا برابر رئال و هفته بعد مقابل اوساسونا را نیز از دست داده است.

 

بارسلونا به این حکم محرومیت سه جلسه ای نیمار ادعا فرجام خواهی داد که در دادگاه استیناف لالیگا رد شد و قرار شده بود که پرونده نیمار در دادگاه حکمیت ورزشی(CAS) مورد بررسی دوباره قرار بگیرد.

 

 

 

 

وکلای بارسلونا ساعت 16 روز گذشته یعنی در آخرین دقایق به دادگاه CAS ادعای فرجام خواهی دادند در حالی که نشست اعضای آن به اتمام رسیده بود. هدف بارسلونا این بود که با عدم تشکیل جلسه دادگاه و با استفاده از قانونی جدید، بتوانند محرومیت نیمار را دو هفته به حالت تعلیق در بیاورند تا او فردا در ال کلاسیکو به میدان برود؛ اما امروز صبح اعلام شد که دادگاه CAS به دلیل اهمیت موضوع، ساعت 14.30 جلسه ای فوری ترتیب خواهد داد؛ هرچند که آ.اس دقایقی پیش به نقل از انریکه آرنالدو، رئیس دادگاه، اعلام کرد که این جلسه برگزار نشده؛ چرا که دو عضو اصلی دادگاه به دلیل مشغله غیبت داشتند.

 

 

 

 

به این ترتیب انریکه حالا می تواند در اقدامی ریسکی، نیمار را فردا برابر رئال به میدان بفرستد ولی بدون شک رئال با توسل به حکم دادگاه استیناف، به این مساله اعتراض خواهد کرد که در این صورت نتیجه بازی می تواند 3-0 به سود رئال شود.

مارکا، دیگر رسانه معتبر اسپانیا در عوض هرگونه تعلیق حکم نیمار را منتفی دانسته و محرومیت او را قطعی عنوان کرده است.

 

 

در هر صورت باید همچنان منتظر دادگاه CAS ماند چرا که تا ساعاتی پیش از شروع بازی نیز می تواند جلسه رسیدگی به پرونده محرومیت نیمار مورد بررسی قرار گرفته و رای نهایی اعلام شود.

A R A S H بازدید : 23 نظرات (0)

قلعه‌نویی: بلد نیستم ادا در بیاورم، خوشحالی نکنم یعنی مردم را گول زده‌ام/ آنچلوتی رئال را حذف می‌کرد خوشحالی نمی‌کرد؟

خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی: بلد نیستم ادا در بیاورم، خوشحالی نکنم یعنی مردم را گول زده‌ام/ آنچلوتی رئال را حذف می‌کرد خوشحالی نمی‌کرد؟

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: صحنه‌ای که از من منتشر شده مربوط به نیمه اول است و من بعد از گل آن خوشحالی را نکردم اما بلد نیستم ادا در بیاورم و اگر با برد تیمم خوشحالی نکنم یعنی می‌خواهم مردم را گول بزنم.

 

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال تراکتورسازی حساس‌ترین بازی هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر را از استقلال برد تا جایگاه آبی‌پوشان را در رده دوم جدول به خود اختصاص دهد. بعد از پایان این مسابقه صحبت‌های بسیار زیادی در مورد پیروزی تراکتورسازی، نحوه خوشحالی وی بعد از گل تراکتورسازی و مباحث مختلف مطرح شده که سرمربی سرخ‌پوشان تبریزی در گفت‌وگو با فارس در مورد تمامی این مسائل توضیحاتی را ارائه کرد. متن گفت‌وگوی قلعه‌نویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس را در زیر می‌خوانیم:

*هواداران آذری نشان دادند اولین هستند

فارس: ظاهراً برد مهم مقابل استقلال شرایط روحی تیم‌تان را برگردانده است.

خوشبختانه بازیکنانم با غیرت و معرفت بازی کردند و همان‌طور که بعد از بازی اشاره کردم تماشاگران برنده اول این مسابقه بودند. هواداران آذری نشان دادند که مثل همیشه اولین‌ هستند و فرهنگ آذربایجان را یکبار دیگر نشان دادند و البته توقع دیگری هم غیر از این نداشتیم. هم از پرشور‌ها چنین انتظاری را داریم و هم از کل فوتبالمان. بازی رئال مادرید و بایرن تمام شد ولی متأسفانه حالا که بازیمان تمام شده یکسری حرف‌هایی را مطرح می کنند و به دنبال مسائلی هستند که تماشاگر را از فوتبال زده کنند.

*صحنه منتشر شده در نیمه اول است نه بعد از گل تراکتورسازی

فارس: ظاهراً به سبک خوشحالی شما بعد از گل استقلال انتقاد شده و می‌‌گویند شما مشت‌هایتان را گره کردید.

اولاً من بعد از گل تیمم آن جور که می‌گویند خوشحالی نکردم و صحنه‌ای که می‌گویند خوشحالی بعد از گل است مربوط به نیمه اول بازی است که آمدم دستم را روی سرم بگیرم ضمن آنکه همیشه گفته‌ام خدا کند دشمن آدم کم حافظه و نادان باشد. زمانی که ما گل زدیم مهدی شریفی اصلاً در زمین نبود و صحنه‌ای که آقایان منتشر کرده‌اند مهدی شریفی در کنار زمین حضور داشت . این مسائل مهم نیست. بگذارید هر چه دلشان می‌خواهد بگویند. 

*بلد نیستم ادا در بیاورم، خوشحالی نکنم یعنی مردم را گول می‌زنم

فارس: در هر صورت خوشحالی کردن بعد از گل یک تیم چندان هم ایراد ندارد.

من مربی هر جایی که کار می‌کنم باید شرافتمندانه این کار را انجام بدهم، هم دین این را می‌گوید و هم قانون کار این است. من به تراکتورسازی تعهد دارم و انصافاً هم این بازی یک بازی جدولی بود که باید آن را می‌بردیم و حالا هم خوشحال هستیم که سه امتیاز را گرفتیم. از این بابت خوشحالم که مردم آذربایجان خوشحال هستند و از قول من بنویسید من بلد نیستم ادا در بیاورم و از این کارها انجام بدهم. یکسری هم نادان هستند که این مباحث را مطرح می‌کنند اگر آنچلوتی رئال را حذف می کرد چون قبلاً مربی این تیم بود خوشحالی نمی‌کرد؟ من که خوشحالی نکردم ولی نظر شخصی‌ام این است اگر خوشحالی نکنم انگار دارم مردم را گول می‌زنم. این رفتارها متأسفانه ترویج شده و ادامه هم دارد. 

*به شهری می‌روم که مدیون مردمش هستم

فارس: بگذریم دو بازی حساس در لیگ و یک مسابقه حساس هم در جام حذفی دارید.

معتقدم دو بازی ما در لیگ برتر خودش یک فینال است و جام حذفی هم که خود به خود یک فینال محسوب می‌شود. هفته آینده هم باید به مصاف سپاهان برویم و خوشحالم به شهری می‌روم که خودم را همیشه مدیون آنها می‌دانم. هر بار به آنجا رفتم چه بردی و یا چه باختیم به من احترام گذاشتند و خوشحال هستم که استادیوم نقش جهان آماده شده و طرفداران زرد طلایی راحت‌تر می‌توانند از تیمشان حمایت کنند. حالا ‌آنها به چیزی رسیده‌اند که لیاقت و شخصتیش را داشته. بازی با سپاهان هم برای ما سخت است و از زمانی که کرانچار به آنجا رفته این تیم نتایج خوبی گرفته هر چند نباید از زحمات عبدالله ویسی گذشت چون او یک مربی اخلاق‌مدار بود و البته جوان. ولی فوتبال همین است و یک روز می‌آیی و یک روز می‌روی. خوشحالم حداقل در اصفهان یک زمین خوب داریم و می‌توانیم فوتبال خوب بازی کنیم.

*لطف خدا است که در اینجای جدول هستیم

فارس: بعد از بازی با استقلال مدعی شدید که 40 درصد تیم شما مصدوم است چرا اینقدر بازیکنان‌تان مصدوم می‌شوند؟

در انتها لیگ همیشه فشار وجود دارد و من هر وقت تیم را می‌بندم به انتهای لیگ فکر می‌کنم ما باید نفراتی داشته باشیم که بتوانیم در اواخر لیگ آن را تغییر دهیم وقتی آن اتفاق در پنجره نقل و انتقالاتی رخ داد ما 6 بازیکن را عملاً از دست دادیم و شما دیدید وقتی آرژانتین مسی را نداشت چگونه فلج شد یا پرسپولیس با اضافه شدن سروش رفیعی با وجود داشتن 7 ملی‌پوش چقدر تغییر کرد. یا همین پرسپولیس کمال کامیابی‌نیا را نداشت و در سه بازی دچار سکته شد. ما رفیعی و عشوری را از دست دادیم و ادینهو هم مصدوم شد و روی هم 7 بازیکن را نداشتیم. ولی اینها همه لطف و عنایت خداست که تا اینجا بالا آمدیم. من از تک تک جوان‌های تیمم که در انتهای فصل هستند و خیلی از آنها سربازی‌شان در حال تمام شدن  است تشکر می‌کنم که با غیرت و معرفت بازی می‌کنند و واقعاً از آنها ممنون هستم. این را هم در نظر بگیرید که تبریز سرد است و سرما هم روی بدن بازیکنان تأثیر می‌گذارد. 

*حاشا به غیرت حاتمی

فارس: ظاهراً در این مدت فرزاد حاتمی هم مریض بوده و با این شرایط از او استفاده می‌شود.

حاتمی دو، سه ماه است که مریض است و ضعف بدنی پیدا کرده، حاشا به غیرت او که در این شرایط 90 دقیقه برای ما تلاش می‌کند. من به بحث کیفیت فنی او کاری ندارم ولی از اینکه 90 دقیقه غیرت می‌کند ممنون هستم. 

*اگر دشمن قلعه‌نویی هستید با اسم من تیم‌های دیگر را نزنید

فارس: چرا باشگاه در مورد نقل و انتقالات و تمدید قرارداد بازیکنان تیمتان کار را آغاز نمی‌کند.

من یک صحبت کلی در این زمینه دارم اولاً که هنوز وضعیت تراکتورسازی مشخص نیست که نقل و انتقالاتش چگونه باشد؛ ثانیاً شاید باشگاه بگوید قلعه‌نویی را نمی‌خواهم یا با مربی جدید بخواهند بازیکن جذب کنند. ان‌شاءالله پنجره نقل و انتقالاتی باز شود ولی من بارها گفته‌ام که مردم آذربایجان هم شریف هستند و هم نجیب. تمام مربیان بزرگ ایران دوست دارند در تبریز کار کنند و این برای من افتخار است که به مردم خدمت کنم. امسال که نشد آن چیزی که می‌خواهم به آنها هدیه بدهم و شرمنده شدم ولی اجازه بدهید این سه بازی هم بگذرد شاید باشگاه گفت ما قلعه‌نویی را نمی‌خواهیم. این حق طبیعی مدیرعامل وهیأت مدیره است و این نکته را هم بگویم امسال آجورلو به اندازه 6 مدیر زحمت و سختی کشید اگر باشم و نباشم با او رفیق می‌مانم همانطور که الان با امثال آقایان نیک‌نفس، ساکت، فتح‌الله‌زاده،قریب و خیلی‌های دیگر که با آنها کار نمی‌کنم در ارتباط هستم. صحبتم را هم این گونه تکمیل می‌کنم که وجداناً نه تیمی با من تماس گرفته و نه من با تیمی صحبت کردم. آنهایی که دشمن امیر قلعه‌نویی هستند خواهشاً خود من را بزنند و برای زدن قلعه‌نویی تیم‌های دیگر را وارد ماجرا نکنند. دو هفته به پایان مسابقات مانده و تیم‌ها شرایط حساسی دارند و من از آقایان خواهش می‌کنم اگر مسلمان نیستند حداقل انسان باشند و به تیم‌های دیگر کاری نداشته باشند.

*عنایتی، برهانی و عقیلی به روز هستند و مثل قلعه‌نویی سنتی نیستند

فارس: این روزها خداحافظی نسل دوم شاگردان شما به صورت سریالی آغاز شده است عنایتی، برهانی و هادی عقیلی از فوتبال خداحافظی کردند، نظرتان چیست؟

فوتبال مثل زندگی آغاز و پایان دارد و مهم این است که نام نیک گذاشته شود هر سه بازیکن از بازیکنان اخلاق‌مند بودند و با همه وجودشان برای تیم‌هایشان بازی کردند. خوشحالم در زمان من سه بازیکن بزرگ استقلال خداحافظی کردند که دو نفر از آنها با مشورت من بود و نفر سوم خودش دوست داشت در آن شرایط برود. این نفرات قطعاً وارد جرگه مربیان خواهند شد و برای لباسی که پوشیده‌اند زحمت کشیده‌اند کاش آنها با خاطره خوش فوتبالشان را تمام می‌کردند چون تجارب زیادی دارند و با آن خاطره می‌توانستند با انگیزه مضاعف وارد مربی‌گری شوند. این نسل جدید که مثل من قلعه‌نویی سنتی و قدیمی و تمام شده و مشت گره کرده نیست! آنها علم روز دارند و با نسل جدید خو گرفته‌اند و مطمئناً می‌توانند در آینده موفق شوند.

A R A S H بازدید : 12 نظرات (0)

بنا بر گزارش رسانه‌های ایتالیا سران باشگاه لاتزیو در حال مذاکره با چزاره پراندلی سرمربی سابق ایتالیا هستند.

روزنامه گازتا اسپورت ایتالیا خبر داد: مسئولان باشگاه لاتزیو می‌خواهند چزاره پراندلی را برای فصل آینده بیاورند. توافقات اولیه بین طرفین انجام شده است. انتظار می‌رود در چند روز آینده قطعی شود.

خبرگزاری فارس: پراندلی در یک قدمی لاتزیو

A R A S H بازدید : 21 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: داروغه طلبکار!/نمایش بازیکن سالاری به کارگردانی نویدکیا

خودش بود. همان هافبک صورت سنگی سپاهان. همو که در تمام یک دهه گذشته کاپیتان و همه کاره و مرکز ثقل زردها بوده. مردی که در تمام این سال ها درباره اش گفته می شد نقشی فراتر از کاپیتان دارد و به نوعی نقش یک همه کاره را در سپاهان ایفا می کند که از بالا و پایین باشگاه و از مدیرعامل گرفته تا سرمربی و حتی تدارکات تیم از او حساب می برند اما آن مردی که دوشنبه شب برابر عادل فردوسی پور در برنامه 90 نشست، محرم نویدکیا نبود! حداقل آن محرمی نبود که ما می شناختیم. او مردی بود که طلبکاری آمیخته به وقاحتش همه بینندگان برنامه 90 و البته عادل فردوسی پور را حیرت زده کرد و کار به جایی رسید که عادل تعارف و رودربایستی های معمولش را کنار گذاشته و در چشم او زل بزند و بی پیرایه از او انتقاد کند.

محرم نویدکیا با همان سردی ذاتی اش که با نوعی نخوت در هم آمیخته شده بود، از شاهکارهایش در سپاهان پرده برمی داشت. از اینکه به قول عادل فردوسی پور «با همه مشکل دارد» و از اینکه چگونه حسین فرکی را به خاک سیاه نشانده. او با قیافه ای حق به جانب فرکی را به مسلخ برده بود که چرا قرارداد دو میلیاردی بسته و او را به جرم همین قرارداد محکوم می کرد و اصرار داشت که به همین دلیل به سرمربی تیم پشت کرده.

او از استیماچ گفت و او را محکوم کرد که چرا بعد از چند باخت پیاپی در تمرینات بگو و بخند راه انداخته و چرا به مرخصی رفته و به خود این حق را داد که سرمربی کروات را به این دلیل در منگنه قرار داده که او کسی را هالو فرض نکند!

نویدکیا با خونسردی از شاهکارهایش پرده برداشت در حالیکه باید از استاد پرسید اساسا به چه حقی مربیان سپاهان را محکوم می کند و به چه حقی در همه مسائل حتی جزئی ترین و پیش پاافتاده ترین آنها که به او هیچ ارتباطی ندارد، دخالت کرده؟ نویدکیا مگر داروغه است که به همه چیز کار دارد و برای همه تعیین تکلیف می کند؟

او معنای جسارت را با وقاحت و پرده دری اشتباه گرفته. وقتی بی رحمانه مکالمات خصوصی حسین چرخابی را فاش کرد و او را زیر سئوال برد یا رسول کربکندی را به جرم یک انتقاد کوچک به توپ بست و یا حتی اعضای عالیرتبه هیات مدیره سپاهان از کفعمی گرفته تا سبحانی را نوازش کرد و حتی تهدید نمود که پشت پرده آقایان را بازگو می کند. نویدکیا پیشکسوتان فوتبال اصفهان را به جرم انتقاد فنی از او به مسلخ برد و به زعم خودش روی آنتن برنامه زنده رسوا کرد؛ گویی او پیامبر فوتبال اصفهان است و کسی حق انتقاد ولو فنی و نرم را هم از او ندارد و اگر مرتکب این اشتباه شود، گناهی نابخشودنی را مرتکب شده که کمترین سزایش رسوایی متهم در تلویزیون است!

او در پایان با همان قیافه حق به جانب و طلبکار از ویسی گفت و تاکید کرد که دست او را باز می گذارد و این حق را برای او قائل است که برای او تصمیم بگیرد و این جملات را با لحنی ادا می کرد که گویی با این جملات بزرگترین لطف عالم را در حق ویسی کرده است!

آنچه شب گذشته در برنامه 90 روی آنتن رفت، نمایش اوج بازیکن سالاری در فوتبال ایران بود. یک نمایش تمام و کمال با کارگردانی محرم نویدکیا؛ نمایشی آمیخته به طلبکاری و وقاحت.

 

 

A R A S H بازدید : 17 نظرات (0)

در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران و طبق دعوت اعضای شورا علیرضا فغانی داور فینال فوتبال جام ملت‌های آسیای 2014 استرالیا به همراه محمد ابوالفضلی کمک داور در جلسه شورا حاضر شدند.

در این جلسه اعضای شورای شهر تهران از آنها تجلیل کردند.

فغانی و ابوالفضلی دیدار فینال جام ملت‌های آسیا را سوت زدند. در این دیدار استرالیا به مصاف کره‌جنوبی رفت که در نهایت استرالیا برای اولین بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

A R A S H بازدید : 7 نظرات (0)

این مدافع با تجربه و ملی‌پوش در دیدار چهارشنبه با سویا از ناحیه ران دچار آسیب‌د‌یدگی نسبتا جدی شد.

براساس اعلام امروز (جمعه) باشگاه کهکشانی‌ اسپانیا، این مدافع 28 ساله به مدت 5 هفته امکان حضور نخواهد داشت.

به این ترتیب وی بازی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا  با شالکه آلمان را از دست خواهد داد و همچنین نخواهد توانست در دربی مادریدی‌ها در ابتدای هفته آینده حاضر شود.

A R A S H بازدید : 8 نظرات (0)

در ادامه هفته شانزدهم لیگ ستارگان قطر امشب ام صلال با درخشش بازیکن ایرانی خود یعنی پژمان منتظری 5 بر صفر الشمال را شکست داد.

منتظری در این دیدار 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد و توانست گل دوم ام صلال را نیز به ثمر برساند.

در دیگر دیدار این هفته لخویا، حریف آسیایی پرسپولیس در دیدار مقابل الغرافه 3 بر 2 به برتری رسید.

A R A S H بازدید : 4 نظرات (0)

شب گذشته پیکارهای هفته بیستم لیگ دسته اول باشگاهی آلمان با یک دیدار آغاز شد.

در ورزشگاه گلزن ‌کرشن شالکه به استقبال از بورسیامونشن‌گلادباخ، رقیب دیرینه‌اش رفت که با گلی زودهنگام برنده شد. ترانکیلو بارنتا دقیقه 10 برای تیم تحت امر روبرتو دی‌ماتئو گل زد تا هر 3 امتیاز بازی به حساب میزبان واریز شود.

از این بازی که قضاوتش برعهده ولفگانگ اشتارک بود، در ورزشگاه ولتینز‌آره‌نا 61973 نفر دیدن کردند.

A R A S H بازدید : 6 نظرات (0)

هفته بیست و دوم رقابت‌های لالیگا شب گذشته با یک دیدار آغاز شد و دپورتیوو لاکرونیا از ساعت 23 و 15 دقیقه در خانه میزبان ایبار بود که موفق شد با نتیجه دو بر صفر به پیروزی برسد تا با 24 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار بگیرد. ایبار نیز با 27 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.

لوکاس پرز در دقیقه 52 اولین گل بازی را به ثمر ر

هفته بیست و دوم رقابت‌های لالیگا شب گذشته با یک دیدار آغاز شد و دپورتیوو لاکرونیا از ساعت 23 و 15 دقیقه در خانه میزبان ایبار بود که موفق شد با نتیجه دو بر صفر به پیروزی برسد تا با 24 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار بگیرد. ایبار نیز با 27 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.

لوکاس پرز در دقیقه 52 اولین گل بازی را به ثمر رساند و ایوان کاوالیرو نیز در دقیقه 70 اختلاف را به دو گل رساند.

ساند و ایوان کاوالیرو نیز در دقیقه 70 اختلاف را به دو گل رساند.

A R A S H بازدید : 5 نظرات (0)

رقابت‌های این هفته لوشامپیونه شب گذشته با یک دیدار در ورزشگاه ژفری گیشار به داوری اولیور توای آغاز شد. در این مصاف که 31974 تماشاگر داشت، سن‌آتین مقابل لن به تساوی 3 بر 3 رسید.

ان‌گومو 18، مولو 57 و اردینگ 83 برای سن‌آتین، توزگر 60، 69(پنالتی) و گاواریا 77 برای لن گلزنی کردند.

سن‌آتین با 41 امتیاز بعد از المپیک لیون (49 امتیاز)، المپیک مارسی (47 امتیاز) و پاری‌سن‌ژرمن (47 امتیاز) در رده چهارم ایستاد.

لن نیز با 22 امتیاز در رده نوزدهم جدول به سر می‌برد.

A R A S H بازدید : 10 نظرات (0)

 پپ گواردیولا 44 ساله روز گذشته به خاطر خشم و عصبانیتش به هنگام بازی با تیم شالکه و برخورد نامناسب با کمک داور، عذرخواهی کرد.

او قول داد در آینده رفتار بهتری داشته باشد و با داوران مشاجره نکند.

گواردیولا اظهار داشت: متاسفم. می‌دانم رفتارم صحیح نبود. امیدوارم دیگر تکرار نشود. اینجا در آلمان قوانین برای همه یکسان است. من کاتالانی هستم. گاهی اوقات بیش از حد احساساتی می‌شوم.

A R A S H بازدید : 6 نظرات (0)

 کارل هاینس رومینیگه برخلاف گذشته دیگر قصد ندارد در مورد تیم رقیبش یعنی دورتموند اظهار نظر کند که مدیرانش عصبی و ناراحت شوند.

بعد از آنکه وی در گذشته چندین مرتبه در مورد رقیب زردپوش اظهار نظر کرد و این موضوع باعث ناخرسندی شدید مدیران بورسیا، به خصوص هانس یواخیم واتسکه،‌ مدیرش شد، دیگر قصد ندارد اظهار نظر کند.

وی روز گذشته وقتی با سئوال خبرنگاران مواجه و از او در مورد وضعیت بحرانی دورتموندی‌ها سئوال شد، اظهار داشت: دیگر نمی‌خواهم در مورد وضعیت بورسیادورتموند حرف بزنم. دورتموند باید موضوعاتی که به خودش ربط دارد، را توسط خود حل کند. حرف‌های من باعث عصبانیت‌شان می‌شود. من هم نمی‌خواهم جزو کسانی باشم که باعث ناراحتی‌شان می‌شود.

A R A S H بازدید : 8 نظرات (0)

 لوئیس سابالزا بعد از آنکه اظهارات روز گذشته کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و عضو با سابقه باشگاهش، انتقاد زیادی علیه اوساسونایی‌ها کرد، عکس العمل نشان داد.

وی ابتدا در مورد بحث عدم همراهی اوساسونا برای گرفتن ویزای فرزند بازیکن با تجربه ایرانی گفت: نکونام هیچگاه در برخوردهایش بیان نکرده با چنین مشکلی مواجه است. با خود وی نیز صحبتی نداشتم. فقط یکبار به او خوشامد‌گویی گفتم. از این جهت نمی توانم بگویم آیا اوساسونا در مورد پسرش هیچ کاری نکرده است.به هرحال خودش باید این موضوع را اطلاع می‌داد.

 

این مقام در مورد موضوعی که کاپیتان تیم ملی ایران پیش کشیده و بحث ترک اوساسونا در صورت عدم تمایل باشگاه اسپانیایی مطرح کرده بود، نیز عنوان کرد: چیزی به اسم فسخ در قرارداد او وجود ندارد. قرارداد باشگاه با او کاملا روشن است.

 

این مقام همچنین عنوان کرد: اوساسونا در این قرارداد رقم مالیات خود را از روی دستمزد وی محاسبه کرده است. نکونام سندی را به اسم قرارداد امضا کرده که رقمی را که توسط اداره مالیات توقیف شده ، را بابت مالیاتش پرداخت کند. او باید در ژانویه 40 درصد از مبلغ کل مالیاتش را پرداخت می ‌کرده و 60 درصد دیگر را نیز در ماه اکتبر واریز کند. البته در ژانویه امکان پرداخت حقوق وی را ما نداشتیم. از این موضوع نیز اطلاع داشتیم اوساسونا باید بدهی بازیکنش را پرداخت می‌کرد. ولی نتوانستیم جلوی توقیف حساب بانکی‌اش را نزد اداره مالیات بگیریم. چون خودش را متعهد به پرداخت کرده بود.

 

وی همچنین در پایان اظهار داشت:  هیچ شکایتی علیه بازیکن ایرانی ندارد.

سابالزا گفت: اوساسونا از دست او عصبانی نیست.از نظر ما بی‌شک او بازیکن باارزش و جالب است. البته در چارچوب امکانات مان عمل کردیم. اگر او از دست اوساسونا عصبی و ناراحت است،‌این دیگر مربوط به خودش است. اما وقتی نه ما و نه او دنبال دعوا نیستیم، چون این وضعیت را نمی‌خواهیم  و خود من هم از این وضعیت خوشم نمی‌آید.

A R A S H بازدید : 2 نظرات (0)

در پایان لیگ ستارگان قطر ابتدا العربی 90 دقیقه اشکان دژاگه را در ترکیب خود داشت و با نتیجه دو بر صفر شکست خورد. در این بازی دژاگه از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

در دیگر دیدار این هفته الشحانیه در حضور بازیکنان ایرانی خود یعنی مسعود شجاعی و مهرداد پولادی با نتیجه پر گل 4 بر صفر از الخراتیات شکست خورد. در این مسابقه نیز پولادی و شجاعی 90 دقیقه تیم خود را همراهی کردند.

A R A S H بازدید : 5 نظرات (0)

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در چهار روز برگزار می‌شود و دو مسابقه‌ روز یکشنبه برگزار می‌شود. نگاهی به دو مسابقه ابتدایی هفته بیستم می‌اندازیم؛

نفت تهران- سایپا؛ نبرد فوتبالی جوانان آینده‌دار

نفت هفته گذشته از سپاهان در اصفهان امتیاز گرفت و اکنون در خانه میزبان تیم سایپاست تیمی که هفته گذشته مقابل استقلال بازنده شد و اکنون برای جبران می‌آید. جلالی سه امتیاز به قلعه‌نویی داد و دوست ندارد به یک مربی استقلالی دیگر هم امتیاز تقدیم کند. هر دو تیم یک ویژگی مثبت دارند و اینکه به جوان‌ها میدان می‌دهند و بازیکنان خوب و آینده‌داری در نفت و سایپا بازی می‌کنند. البته نداشتن تماشاگر نکته منفی و مشترک دیگر دو تیم است. سایپا اگر از نفت امتیاز بگیرد تیم‌های بالانشین را خوشحال خواهد کرد و خودش هم نیم‌نگاهی به حضور در رده‌هایی بالاتر از هفتمی خواهد داشت.

نبرد این دو تیم خوش آتیه و جوان می‌تواند یکی از زیبا‌ترین بازی‌های لیگ شود چون دو تیم به دنبال حاشیه نیستند و فقط به اصل فوتبال فکر می‌کنند. نفت با 15 گل و سایپا با 16 گل خورده  بعد از فولاد 12 گله مستحکم‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.

استقلال - پیکان؛ رحمتی و مرفاوی به قلعه‌نویی رسیدند

استقلال بعد از تعطیلات لیگ برتر با دو برد متوالی به جمع مدعیان قهرمانی برگشته و در روز یکشنبه هم شاگردان قلعه‌نویی به دنبال سومین برد هستند. حریف آنها  تیمی است که کاپیتان فصل گذشته استقلال را در اختیار دارد. سیدمهدی رحمتی دروازه‌بانی که مورد بی‌مهری کی‌روش هم قرار گرفت تا حداقل یک نقطه مشترک با قلعه‌نویی داشته باشد! این مسابقه برای رحمتی یک مسابقه ویژه‌ است او می‌خواهد توانایی‌های فنی‌اش را به رخ قلعه‌نویی، استقلال و هواداران این تیم بکشد و نشان بدهد هنوز هم یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است. هرچند فوتبال مسابقه‌‌ای تیمی است ولی قطعا حضور رحمتی می‌تواند وزنه روحی و روانی خوبی برای پیکان باشد. پیکان اما از نظر فنی و تیمی ضعف‌های فراوانی دارد. صمد مرفاوی که جانشین منصور ابراهیم‌زاده شده هنوز نتوانسته بردی برای تیمش به دست بیاورد. سرمربی سابق استقلال هم خیلی دوست دارد که اولین بردش را با پیکان مقابل استقلال دشت کند اما مرفاوی هم می‌داند تیمی که در اختیار دارد به جز درون دروازه در سایر پست‌ها ضعف‌های زیادی دارد این تیم با 10 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد در حالیکه سجاد شهبازاده مهاجم تیم استقلال به تنهایی 10 گل زده یعنی به اندازه تیم پیکان گلزنی کرده است. البته پیکان فقط 16 گل خورده است و از این نظر 7 گل کمتر از آبی‌پوشان دریافت کرده با این حال روی کاغذ استقلال به راحتی می‌تواند تیم 20 امتیازی و رده یازدهمی پیکان را شکست بدهد. هرچند امیر قلعه‌نویی پیش از این مسابقه به بازیکنانش تذکر داده که بازی سختی با پیکان دارند. مرفاوی زمانی دستیار قلعه‌نویی در استقلال بود و به خوبی با تفکرات فوتبالی او آشناست و باید دید می‌تواند با بازیکنان و نیروهایی که در اختیار دارد پسران آبی را متوقف کند یا این استقلالی‌ها هستند که سومین برد خود را جشن می‌گیرند.

برنامه هفته بیستم لیگ برتر فوتبال:


یکشنبه 19 بهمن 1393
استقلال تهران – پیکان-ساعت 17:10-آزادی
نفت تهران – سایپا-ساعت 15:30-تختی
جمعه 24 بهمن 93
ملوان - راه آهن-ساعت 15:30 –تختی انزلی
صبا – تراکتورسازی-ساعت 15:30-یادگار امام
فولاد‌ خوزستان – سپاهان-ساعت 17:30-غدیر اهواز
پدیده خراسان – پرسپولیس-ساعت 15-ثامن مشهد
شنبه 25 بهمن 1393
گسترش - نفت.مسجد سلیمان-ساعت 15:30-اختصاصی گسترش
ذوب آهن - استقلال ‌خوزستان ساعت 15:30--فولاد شهر
گفتنی است دیدار هفته بیست  یکم تیم‌های پیکان-نفت تهران در ساعت 15:30 پنجشنبه 23 بهمن 93 در ورزشگاه دستگری انجام خواهد شد.

A R A S H بازدید : 10 نظرات (0)

 در خصوص آخرین شرایط جسمانی خود و وضعیت استقلال صحبت‌های زیر را انجام داد:

فارس: وضعیت دستت چگونه است؟

خدا را شکر شرایطم خیلی بهتر شده، هرچند دستم کمی تورم دارد و باید طول درمانش را پشت سر بگذارم.

فارس:‌ ظاهرا چیزی در دستت کار گذاشته‌ای، درست است؟

در دستم پین گذاشتند که نزدیک به یک سال باید در قسمت مصدوم دستم باشد تا استخوانم جوش بخورد به هرحال با این شرایط کنار می‌آیم.

فارس: شرایط استقلال چگونه است؟

خدا را شکر توانستیم دو بازی را ببریم و رو به جلو حرکت کنیم. ما حالا به صدر جدول نزدیک شده‌ایم و امیدوارم امسال بتوانیم قهرمان بشویم.

فارس: بعد از مسابقات جام ملت‌های آسیا هم ظاهرا شرایط ملی‌پوشان تیم بهتر شده.

خدا را شکر بازیکنان ملی به تیم کمک می‌کنند و همه خوب زحمت می‌‌کشند. نیم فصل اول حرف و حدیث‌هایی بوجود آمده بود ولی اکنون همه چیز روبه راه شده است.

فارس: استقلال می‌تواند قهرمان شود؟

کار،کار بسیار سختی است و ما رقبای رقیب خوبی مثل سپاهان، فولاد، نفت تهران و حتی تراکتورسازی داریم. نفت تهران مدت‌هاست که در بالای جدول حضور دارد و این مسئله اتفاقی نیست. کار ما خیلی سخت است ولی چون فقط در لیگ بازی می‌کنیم می‌توانیم قهرمان شویم.

فارس: در بازی با سایپا اتفاقی رخ داد و کرار از زمین اخراج شد که ظاهرا این مسئله باعث ناراحتی بازیکنان و کادر فنی شده است تو چه نظری داری؟

به هرحال کرار باید بعضی از مسائل را رعایت کند. او 2 بار اخراج شده درحالی که تیم به او نیاز شدیدی دارد. بعضی مواقع حرکاتی می‌کند که در شأن استقلال نیست. او خیلی زود عصبی می‌شود و بهتر است که به اعصابش مسلط باشد.

فارس: به عنوان سؤال پایانی بازی با پیکان را چگونه می‌بینی؟

بازی بسیار سختی داریم و اینکه می‌گویند پیکان تیم ته جدولی است کار ما را سخت‌تر می‌کند هر کدام از بازی‌ها حکم فینال را دارد و این بازی از سپاهان و سایپا سخت‌تر است امیدواریم بتوانیم از این مسابقه برنده بیرون بیاییم و به روند موفقیتمان ادامه دهیم.

A R A S H بازدید : 10 نظرات (0)

 درباره اینکه یک شرکت بیمه خواهان خرید سهام استقلال شده، گفت: ما مشکلات مالی زیادی داریم و در تلاش هستیم قراردادهایی که با بازیکنان متعهد شده‌ایم را انجام دهیم. باشگاه کار خاص خودش را انجام می‌ دهد اما هیچ‌کسی به ما در این خصوص مراجعه نکرده و ما مسئول فروش نیستیم بلکه مسئولیت ما شفاف کردن حساب‌ها است تا سازمان خصوصی‌سازی کار فروش را انجام دهد.

وی درباره اینکه جاسم کرار در صحبت‌هایی گفته افشارزاده دل من را شکسته است، اظهار داشت: من دل او را شکستم؟! او دل یک جامعه را شکست. استقلال یک باشگاه فرهنگی ورزشی است. ما حتی اگر ببازیم هم راضی نیستیم یک بازیکن چنین کارهایی را در زمین انجام دهد. کرار کاری کرده که هیچ کس آن را تأیید نمی‌کند. من بزرگترین محبت را به بازیکنان می‌کنم و انتظار دارم بازیکن در شأن استقلال کار کند.

مدیرعامل استقلال درباره دیدار تیمش با پیکان، گفت: همه چیز مرتب است. روز گذشته و امروز تمرینات ما منظم انجام شده امیدوارم که نتیجه مطلوب را بگیریم.

انتهای پیام/خ

A R A S H بازدید : 40 نظرات (0)

پس از اینکه از سوی وزارت ورزش قیمت نهایی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای فروش به بخش خصوصی اعلام شد، یک شرکت بیمه برای خرید سهام باشگاه آبی‌پوش اقدامات اولیه را به عمل آورد.

بر همین اساس مدیرعامل و مسئولان این شرکت بیمه روز گذشته از ورزشگاه مرغوبکار و ساختمان باشگاه استقلال بازدید به عمل آوردند.

همچنین قرار است این شرکته بیمه به زودی اسپانسر باشگاه استقلال شود.Image result for ‫عکس باشگاه استقلال‬‎

A R A S H بازدید : 6 نظرات (0)

امیررضا خادم در گفت‌وگو با برنامه روی خط ورزش رادیو ایران در مورد شرایط پرسپولیس گفت: من هم از شرایط پرسپولیس بسیار متاسف هستم. با وجود تمام تمهیداتی که از ابتدای سال فراهم شد و در 10-11 ماه اخیر بیش از 20 میلیارد تومان برای پرسپولیس هزینه شد. همه این پول‌ها از بخش خصوصی آمد و دولت ریالی هزینه نکرد با این حال ماحصل این کار نتیجه خوبی نداشته و افراد و کادر انتخاب شده برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس عملکرد مناسبی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: بالغ بر 10 میلیارد تومان از این 20 میلیارد پولی بوده که به بازیکنان پرداخت شده و مابقی بدهی‌های گذشته باشگاه پرداخت شده است تا باشگاه در آرامش کار کنند اما این شرایط فراهم نشده است و اینکه پرسپولیس نتایج خوبی نمی‌گیرد قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به اینکه قرار است پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود و آیا هیأت مدیره می‌تواند قبل از آن در تیم و کادر فنی تغییراتی ایجاد کند، گفت: باشگاه پرسپولیس هیأت مدیره‌ای دارد که 3 نفر از بزرگان پرسپولیس که همگی اهل فن هستند در آن حضور دارند. کاشانی، زادمهر و کلانی در کنار مدیرانی حضور دارند که پیشینه اقتصادی دارند. به هر حال این شرایط حال حاضر پرسپولیس است.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: 27 بهمن ماه مزایده خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی پاکت‌ها را باز می‌کند و پس از آن بحث اهلیت و مسائل دیگر پیش می‌آید که فکر می‌کنم تا چند روز بعد از آن برنده مزایده‌های استقلال و پرسپولیس مشخص شوند. بنابراین از نظر مدیریتی جای مانور زیادی باقی نمانده است. همانطور که عموم مردم علاقه داشتند این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند ما هم از لحاظ قانونی مجری آن بودیم و آن را اجرایی کردیم تا مدیران و صاحب باشگاه مشخص شود اما این معنایش این نیست که هیأت مدیره نمی‌تواند در شرایط کنونی تصمیم‌گیری کند و دست به تغییراتی بزند.

وی افزود: من در جریان تصمیمات یا آنچه مدنظر هیأت مدیره باشگاه است، نیستم اما خود مدیران باشگاه می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

وی در مورد وضعیت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل زندانی پرسپولیس گفت: من از وضعیت ایشان اطلاع خاصی ندارم.

A R A S H بازدید : 12 نظرات (0)

 شب گذشته پیکارهای هفته بیست و سوم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاهی هلند انجام شد که ان.ای.سی نایمخن 3 بر صفر مقابل سیتاردها برنده شد.

علیرضا جهانبخش،‌ مهاجم جوان ایرانی دقیقه 76 زننده سومین گل بازی بود. او تا دقیقه 82 در زمین بود که بعد جای خود را به آپیاه سپرد.

 قبل از او سانتوس 34 و لیم‌بومه 73 گل زدند.

نایخمن هم اکنون با 59 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و اف.ث. آیندهوون با 47 امتیاز در رده دوم است.

انتهای پیام/دImage result for ‫عکس علی رضا جهانبخش‬‎

A R A S H بازدید : 7 نظرات (0)

در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر تیم پرسپولیس از ساعت 17و 5 دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملوان رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ملوان به پایان رسید.

خالی بودن ورزشگاه آزادی به چشم می‌آمد، کمتر از هزار تماشاگر در شروع مسابقه در ورزشگاه حضور داشتند.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و دو فرصت گلزنی در 3 دقیقه اول بازی روی دروازه ملوان خلق کرد و یکبار شوت احمد نورالهی با اختلاف کمی از کنار دروازه ملوان به بیرون رفت و فرصت دیگر را رضا خالقی‌فر درون محوطه جریمه از دست داد.

در دقیقه 13 و 14 هم ملوان صاحب دو موقعیت گلزنی شد ضربه سر فرزاد حاتمی را محسن بنگر مدافع پرسپولیس به کرنر فرستاد و شوت پژمان نوری از پشت محوطه جریمه پرسپولیس با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

گل: در دقیقه شوت مازیار زارع از پشت محوطه جریمه پرسپولیس را سوشا مکانی به طور ناقص دفع کرد و توپ برگشتی را پژمان نوری با یک ضربه آرام و فنی تبدیل به گل اول ملوان کرد.

بعد از گل ملوان سرخپوشان تهرانی حملات احساسی زیادی را روی دروازه ملوان انجام دادند.

در دقیقه 25 شوت احمد نورالهی از پشت محوطه جریمه ملوان با اختلاف از بالای دروازه ملوان به بیرون رفت.

در دقیقه 38 شوت خالقی‌فر از پشت محوطه جریمه را ایمان صادقی دروازه‌بان تیم ملوان مهار کرد.

در دقیقه 41 محمدرضا خانزاده به دلیل مصدومیت از ترکیب پرسپولیس خارج شد و حمید علی عسگری جای او را گرفت.

در دقیقه 42 مهاجم ملوان در موقعیت تک به تک با سوشا مکانی قرار گرفت که او توپ را از بازیکن ملوان گرفت.

درنیمه دوم بازهم پرسپولیس تلاش کرد با حملات احساسی جبران گل خورده را بکند.

در دقیقه 70 امید عالیشاه در محوطه جریمه ملوان سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت و همین مساله باعث اعتراض شدید درخشان سرمربی پرسپولیس به داور شد.

در دقیقه 72 شوت عالیشاه را ایمان صادقی دروازه‌بان ملوان دفع کرد و ضربه برگشتی را علیپور به بغل دروازه کوبید.

پرسپولیس احساسی حمله می‌کرد و در ضد حمله ملوان روی دروازه پرسپولیس خطرساز می‌شد.

در دقیقه 87 محسن بنگر در محوطه جریمه ملوان با درواز‌ه‌بان این تیم تک به تک شد که صادقی روی بازیکن پرسپولیس خطای پنالتی مرتکب شد و صادقی هم از میدان اخراج شد تا مازیار زارع مجبور شود درون دروازه ملوان قرار بگیرد. فیروز کریمی پیش از این سه تعویضش را انجام داده بود.

ضربه پنالتی را در دقیقه 89 گابریل را مازیار زارع ضربه این بازیکن را مهار کرد! زارع روی فشار حملات بازیکنان پرسپولیس یک واکنش عالی دیگر هم از خود نشان داد.

ملوان امشب دومین برد فصل خود را مقابل پرسپولیس به دست آورد و 15 امتیازی شد ولی از انتهای جدول تکان نخورد. ملوان در نیم فصل اول هم پرسپولیس را شکست داده بود.

پرسپولیس هم با این باخت 22 امتیازی باقی ماند و به رده دهم سقوط کرد. این پنجمین باخت متوالی سرخپوشان در این فصل است. پرسپولیس برای دومین بار در تاریخ 5 باخت متوالی را تجربه کرده است و اولین مرتبه در زمان سرمربیگری علی دایی در سال 89 بود که سرخپوشان 5 باخت متوالی را تجربه کردند. پرسپولیس که امسال در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد در کانون بحران قرار گرفته است. پرسپولیس بعد از پیروزی در دربی پایتخت دیگر نتوانست هیچ تیمی را شکست بدهد.

محسن ترکی داور مسابقه به امید عالیشاه و حمید علی‌عسگر از پرسپولیس و محمد آبشک و مازیار زارع از ملوان کارت زرد نشان داد.

ترکیب تیم ملوان:

ایمان صادقی، عزیز معبودی،  محمد حسین کنعانی‌زادگان، فرید مختاری، حسن جعفری، محمد آبشک( از دقیقه 83 فواد آقایی)، مازیار زارع، محمد نوری، صادق محرمی( از دقیقه 56  رضا اعتمادی)، محسن یوسفی( از دقیقه 72 سعید یوسف‌زاده) و فرزاد حاتمی.

سرمربی: فیروز کریمی

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، محمدرضا خانزاده( از دقیقه 41حمید علی‌عسگر)، بابک حاتمی، مهرداد کفشگری( از دقیقه 73 هادی نوروزی)، احمد نوراللهی، فرناندو گابریل، امید عالیشاه، رضا خالقی‌فر و ژوزه تادو( از دقیقه 57 علی علیپور)

A R A S H بازدید : 42 نظرات (0)

فردا شب (چهارشنبه) دومین دیدار رفت مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو در شرایطی میان بایرن، فاتح فصل گذشته قاره سبز و رئال مادرید، تیم قدرتمند ماتادورها و اروپا انجام می‌شود که 4 هزار تماشاگر طرفدار تیم آلمانی از طریق سفر هوایی و زمینی خود را به پایتخت اسپانیا خواهند رساند.

این گروه که توسط انجمن هواداران تیم سرخ‌پوش سازماندهی شده‌اند، با حمایت و تشویق خود، برای افزایش روحیه مردان پپ گواردیولا سعی و تلاش می‌کنند.

این مصاف ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

A R A S H بازدید : 38 نظرات (0)

هفته سی‌وچهارم رقابت‌های لالیگا شب گذشته با یک دیدار پیگیری شد و مالاگا موفق شد در خانه با 2 گل مقابل ویارئال به پیروزی برسد.

سانتا کروز در دقیقه 6 گل زودهنگامی را برای میزبان به ثمر رساند تا این بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود مالاگا به پایان برسد.

تنها هشت دقیقه پس از شروع نیمه دوم مالاگا باز هم به گل رسید و این بار سرگی دار در روی پاس آمرابات گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

مالاگا با این پیروزی 41 امتیاز شد و در رده یازدهم قرار گرفت و ویارئال هم 52 امتیازی باقی ماند و در رده هفتم لیگ 20 تیمی اسپانیا قرار دارد.

A R A S H بازدید : 37 نظرات (0)

مورینیو در این فصل دوباره به چلسی بازگشته؛ خانه‌ای که او خیلی به آن علاقه دارد و باشگاهی که در آن همیشه به او به چشم یک اسطوره نگاه می‌شود. زمانی که وی درهای پشت سرش را بست و به میلان سفر کرد، جای خالی‌اش در استمفوردبریج حس شد. بنرها، شعارها و تی‌شرت‌ها نام وی را فریاد می‌زدند و تصویر وی در زمان بازی‌های چلسی در لندن دیده می‌شد.

آقای خاص هیچ میراثی شبیه به آنچه در لندن باقی گذاشت را در مادرید که با خروج وی از اسپانیا بسیاری به خوشحالی پرداختند، از خود به جای نگذاشت. رکورد وی در رئال مادرید به سه جام در سه فصل رسید.

وی اولین جام را با مادرید با قهرمانی در کوپا‌دل‌ری کسب کرد و سپس عنوان قهرمانی در لالیگا را برای این تیم به ارمغان آورد و آخرین قهرمانی وی در رقابت‌های سوپرجام اسپانیا بود. لیگ قهرمانان فاکتوری به شدت علیه وی بود. او به رئال پیوست تا قهرمانی در لیگ قهرمانان را برای این تیم به ارمغان آورد اما نتوانست.

مورینیو خارج از دنیای فوتبال نیز درگیری‌های زیادی در زمان حضورش در مادرید به وجود آورد؛ چه در میان بازیکنان تیمش و چه خارج از تیم. تیم وی امشب به روی اتلتیکو مادرید شمشیر می‌کشد و شاید به یاد آوردن دعوای وی با بورگوس، مربی دروازه‌بانان اتلتیکو مادرید اهمیت داشته باشد.

این جنجال در رقابت‌های لالیگا در سانتیاگوبرنابئو اتفاق افتاد. مورینیو روی یک ضربه ایستگاهی با عصبانیت اعتراض کرد که افراد زیادی در محوطه فنی زمین اتلتیکو ایستاده‌اند. بورگوس به سمت مورینیو رفت و با اشاره به دعوای آقای خاص با ویلانووا در زمانی که دستیار گواردیولا بود، به او گفت: «من ویلانووا نیستم و سرت را می‌برم.»

چلسی و اتلتیکو امشب در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند.

A R A S H بازدید : 41 نظرات (0)

 سپ بلاتر تا به حال از کم‌کاری و تعلل کشور برزیل به خاطر عدم آماده‌سازی به موقع امکانات و تاسیسات مربوط به جام جهانی 2014 انتقاد داشت.

مدیر سالخورده سوئیسی روز گذشته همچنین از شرکت‌های آلمانی و فرانسوی که در این پروژه سهیم هستند و باعث تاخیر در تکمیل امکان مربوطه شدند، ایراد گرفت.

وی در گفت‌وگویی با یک شبکه تلویزیونی اظهار داشت: سازماندهی کاری وضعیت بدی دارد. هیچ ارتباطی با بحث فوتبال ندارد. شرکت‌های بزرگ به خصوص از آلمان و فرانسه‌، ‌در این زمینه مقصر و مسئول هستند.

با این اظهارات، مسئول فیفا بدون نام بردن از نام کمپانی خاص، از تعلل یکسری شرکت‌ها در عدم سرویس دهی به موقع ایراد گرفت.

بلاتر در فاصله 52 روز تا پیکارهای برزیل با یادآوری دیر آماده‌شدن ورزشگاه المپیک رم در جام جهانی 1990 افزود: این اتفاق برای اولین بار نیست که می‌افتد و ما مجبور می‌شویم همه چیز را در آخرین روزها آماده کنیم.

A R A S H بازدید : 33 نظرات (0)

 امیررضا خادم معوان وزیر ورزش و جوانان شب گذشته در برنامه 90 حاضر شد و با عادل فردوسی پور مجری این برنامه در خصوص مشکلات مالی دو تیم استقلال و پرسپولیس به صحبت پرداخت.

او در این برنامه در خصوص موضوعات مختلفی حرف زد و اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان دیگر قصد هیچ هزینه ای برای این دو تیم ندارد. خادم در ابتدای صحبت هایش درباره خصوصی سازی استقلال و پرسولیس گفت: چند سالی هست که بر اساس قانون اصل 44 که در اواخر دهه 80 مصوب شده بحث واگذاری این دو تیم مطرح است و در بودجه سال 92 این مجوز به دولت داده شده تا این اتفاق بیفتد و در بودجه سال 93 دولت به انجام این کار موظف است. با تغییر دولت و وزیر ورزش حالا بحث واگذاری این دو باشگاه در اولویت است و شاید با اتفاقات و بحث هایی که این روزها در این باره مطرح هست هر کس دیگری جای آقای گودرزی وزیر ورزش و جوانان بود از این موضوع صرف نظر می کرد اما ایشان جا نزده و مصمم به انجام این کار است.

وی در مورد این که این نگاه وزارت ورزش فقط در حد شعار است و یا قرار است تبدیل به واقعیت شود ادامه داد: واقعیت این است که حتی در هیات دولت هم درباره بازیکنان و تیم ها با ذکر نام بحث می شود و این نشان از قدمت و شناخته شدن این تیم ها دارد. ضرورت جامعه ما هم داشتن دو تیم قدرتمند و قوی است چون این دو تیم طرفداران زیادی دارند و دولت هم به عنوان نماینده مردم موظف است به قدرت گیری این دو تیم تداوم ببخشد. البته شاهد بوده ایم که تیم های خصوصی بعضا موفق نبوده اند و شاید یکی از دلایل این ناکامی بحث های اقتصادی است که شامل کپی رایت و ... می شود. دولت هم اگر در این شرایط حساسیت ویژه ای دارد برای این است که تجربه های ناموفق گذشته تکرار نشود. باید این دو تیم در ابتدا به بلوغ برسند و سپس وارد بحث خصوصی شدن بشوند. البته دولت کاملا مصر است تا این اتفاق رخ بدهد و امیدوارم که این اتفاق تا پایان سال 93 انجام بشود.

خادم افزود: تا دوشنبه هفته آینده همه چیز درباره این دو تیم مشخص می شود و هیات مدیره جدید این تیم ها معرفی می شوند تا مدیرعامل های جدید هم انتخاب شوند. البته از نظر خودم این موضوع تمام شده است اما فعلا آن را اعلام نمی کنم. ما قصد داریم اسب زین کرده ای را در اختیار هیات مدیره این دو باشگاه قرار دهیم و هیات مدیره قوی اقتصادی را هم انتخاب کنیم تا بستر خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس فراهم شود. البته این دو تیم این فصل هم خصوصی نمی شوند. البته فکر می کنم این اتفاق در نیمه دوم امسال رخ بدهد اما این که در لیگ بعدی وجود داشته باشد یا نه مشخص نیست چرا که این موضوع دست وزارت اقتصاد است و دیگر دست وزارت ورزش نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که این دو تیم وارد بورس می شوند یا نه اظهار داشت: تصورم این است که استقلال و پرسپولیس می توانند سود ده باشند و دیگر زیان ندهند. البته به صراحت این را می گویم که امکان واگذاری این دو تیم در حال حاضر وجود ندارد و باید در ابتدا بحث مدیریت این دو باشگاه حل شود و با انتخاب اعضای هیات مدیره سعی می کنیم در انتخاب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نقشی نداشته باشیم. درباره انتخاب هیات مدیره هم باید بگویم که امیدوارم اتفاقی که برای این دو تیم می افتد متفاوت با تجریه گذشته باشد.

وی با بیان این که این خصوصی سازی ها صوری نیست ادامه داد: نکته اصلی که باید درباره این دو باشگاه رعایت شود این است که استقلال و پرسپولیس تیم های با قدمتی هستند که طرفداران میلیونی هم دارند اما با این که سرمایه ملی ما به حساب می آیند این انگ دولتی بودن به آن ها وجود دارد در حالی که از دولت کمکی نمی گیرند اما تیم های به ظاهر خصوصی از کمک های غیر مستقیم دولت نفع می برند. بحث ما درباره رقم قراردادها و نوع بستن آن ها فقط مختص به استقلال و پرسپولیس نیست و با همراهی سازمان لیگ به سایر تیم ها هم ورود کرده ایم. باید کارها با هم جلو برود تا ببینیم چه پیش می آید.

خادم درباره صحبت های فردوسی پور مبنی بر این که علی پروین در آستانه امضای قراردادی برای یک سال با مبلغ 12 میلیاردتومان بود پس چرا اجازه این کار را به ندادید تصریح کرد: علی پروین از بزرگان فوتبال و ورزش ماست که احترامش هم بر همه ما واجب است اما در مدیریت موضوعات دیگری هم باید لحاظ شود. ما مکلف هستیم تا سال 1393 استقلال و پرسپولیس را خصوصی کنیم. از یک طرف مدیرعامل آن بانک می گوید زیر 4 سال قرارداد نمی بندد اما قانون می گوید بیشتر از یک سال نمی توان قرارداد در این زمینه امضا کرد. درباره مبلغ قرارداد باید بگویم در نگاه اول مبلغ 12 میلیارد برای روی پیراهن خوب است اما آن ها شرایط دیگری هم مد نظرشان بود به طوری که هر شعبه ای از این بانک قرار بود افتتاح شود باید تعدادی از عوامل بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم آنجا حضور پیدا می کردند. هر چند که همه امکانات تبلیغاتی فقط روی پیراهن نیست اما در هر حالت نمی شد قرارداد یکساله بست.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال فردوسی پور که برای یک سال آیا بخش خصوصی هزینه می کند یا نه گفت: به هر حال این محدودیتی است که وجود دارد قانون هم اجازه یک سال را به ما می دهد. باید برای این یکسال دنبال اسپانسری باشیم که با این شرایط کنار بیاید و برای یکسال پول بدهد چون اگر این اتفاق نیفتد دیگر وزارت ورزش و جوانان راهکاری در این باره ندارد.

خادم در خصوص بدهی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در حال حاضر رقمی که ما به آن دست پیدا کرده ایم 70 میلیارد تومان است که شاید این رقم بالاتر هم برود. به هر حال باید درآمد های و هزینه های غیر شفاف هم مشخص شوند تا بتوان رقم صحیح را اعلام کرد. شاید هم این رقم پایین تر بیاید. در نهایت هر چه به دست امد باید در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که از این میزان بدهی سهم مدیرعامل قبلی چقدر بوده است به مجری برنامه 90 گفت: حدود 20 میلیارد تومان این بدهی برای مدیران گذشته است و حدود 50 میلیارد تومان هم برای مدیریت سابق این تیم است.حسابرسان ما در باشگاه پرسپولیس این مبلغ را محاسبه کرده اند. البته من نمی توانم پاسخگوی مدیریت زمان او باشم اما دستگاه های نظارتی موظف هستند که این مسائل را بررسی کنند و مشخص شود در این زمینه مردم چه پاسخ هایی را خواهند گرفت. ما البته در وزارت ورزش کارهایی کرده ایم که تا قطعی نشود آن ها را مطرح نمی کنیم. همانند موضوع کمک 2 میلیاردی به پرسپولیس که در لحظات آخر با این که اسپانسری هم برای سرخپوشان پیدا کردیم گل به خودی خوردیم و شرایط این گونه شد.

پیشکسوت کشتی کشورمان که این روزها معاون وزیر ورزش در زمینه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس شده ادامه داد: طبق محاسبات ما استقلال 45 و پرسپولیس 70 میلیارد تومان بدهی دارند که از هفته آینده هم به بحث استقلال ورود می کنیم.

وی افزود: فشار روی دولت در زمینه اقتصادی وجود دارد که باید تحریم ها و اقتصاد مقاومتی را هم به ان اضافه کرد و ورزش هم در این زمینه باید ورود کند و از سال جدید دیگر وزارت ورزش به استقلال و پرسپولیس کمک نمی کند. کل بودجه ما در سال 93 برای ورزش 150 میلیارد تومان است که 50 فدراسیون المپیکی و 2500 هیات شهرستانی داریم که سال قبل به هر کدام از این هیات ها فقط 100 هزار تومان رسیده است. فوتبال باید خودش مولد باشد و راهی که فوتبال در آن قدم بر می دارد با ادامه این شرایط رو به نابودی رفتن است. ما قصد داریم کاری که برای استقلال و پرسپولیس کردیم را با کمک سازمان لیگ برای سایر تیم ها هم انجام دهیم.

A R A S H بازدید : 37 نظرات (0)

 در مورد دیدار تیمش مقابل الفتح عربستان گفت: حریفمان با توجه به اینکه از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته انگیزه خاصی برای این مسابقه ندارد. ما برای کسب امتیاز و اینکه صعود با اقتداری داشته باشیم به عربستان سفر کردیم. می‌خواهیم مایه سرافرازی ایران و فوتبال خوزستان باشیم. امیدواریم مقابل الفتح عربستان به پیروزی برسیم و سپس با کمال آرامش راهی زیارت خانه خدا شویم.

وی در مورد دیدار رفت و اینکه توانستند به راحتی الفتح را شکست دهند، اظهار داشت: این تیم را راحت شکست ندادیم و آنها موقعیت‌هایی داشتند اما در دیدار فردا تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم دست پر زمین را ترک کنیم. با توجه به اینکه الفتح شانسی برای صعود ندارد با کمال آرامش پا به زمین مسابقه می‌گذارد. باید هوشیار باشیم تا با دست کم گرفتن حریفمان نتیجه را از دست ندهیم.

هافبک فولاد خوزستان در مورد غیبت 3 بازیکن ملی‌پوش تیمش خاطر نشان کرد: خدا را شکر امسال 2 تیم کامل داشتیم و هر بازیکنی که در هر شرایطی نتوانست برای تیم به میدان برود نفرات جایگزین به خوبی جای او را پر کردند. در مسابقه قبلی نیز 3 بازیکن را در اختیار تیم ملی گذاشتیم اما سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت آنها برای ما به میدان بروند. شرایط به نحوی شد که این نفرات در این مسابقه به اردوی تیم ملی رفتند و امیدوارم با برنامه‌ای که کادر فنی در نظر می‌گیرد بتوانیم دست پر از میدان خارج شویم.

A R A S H بازدید : 28 نظرات (0)

در خصوص برنامه شب گذشته 90 و صحبت‌هایی که در موردش از سوی حاضرین در برنامه مطرح شد، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم حالا که افتخار خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مخصوصا رهبر معظم انقلاب اسلامی باز هم نصیبم شده هرگز دوست ندارم خدای ناکرده در پست جدیدی که به من محول شده به کسی بی‌احترامی کنم اما بر خود وظیفه می‌دانم با توجه به بی‌احترامی‌هایی که به من شد جواب آقایان را بدهم.

وی افزود: هواداران عزیز پرسپولیس شاید سؤال شما این باشد که چرا من در برنامه 90 حضور پیدا نکردم، این موضوع دلایل متعددی داشت که بیشتر آن به خاطر این بود که خودتان وضعیت پرسپولیس را می‌بینید که یک کشتی‌گیر چه بر سر آن آورده است.به برنامه 90 نرفتم چون می‌دانم فردوسی‌پور برای پُررنگ کردن برنامه خود با قصد و غرض کار می‌کند و می‌خواهد من را بزند. به برنامه 90 نرفتم چون امیر خادم در حدی نیست که من در کنارش بنشینم. 

رویانیان ادامه داد: به برنامه 90 نرفتم چون دوست نداشتم با یک کشتی‌گیر که حالا سیاسی شده و از حضورش در ورزش سوء‌استفاده کرده هم‌کلام شوم. ایشان فکر کرده سیاست هم مثل کشتی است و به نظرم ایشان پیاده است. چرا این حرف‌های آقای خادم آن موقع زده نمی‌شد که به او اجازه نمی‌دادند در انتخابات فدراسیون کشتی شرکت کند و دستش از ورزش کوتاه بود و هر روز ورزش را می‌کوبید و حالا باید با توجه به پستی که گرفته از وزارت دفاع کند.

رویانیان خاطر نشان کرد: من از کسی نمی‌ترسم به جز خدای بزرگ که مالک این زمین است اما این را بگویم که یک بار با آقای خادم برخورد کردم و فهمیدم ایشان مدیری فانتزی است. ای کاش ایشان راجع به سیاست حرف نمی‌زد و ای کاش همان کشتی‌گیر می‌ماند. البته الان هم بد نشده، با صحبت در مورد فوتبال هر روز اسم خود را مطرح کرده است.

وی در پاسخ به سؤالی که آیا بدهی 50 میلیاردی را قبول دارید یا خیر، گفت: اعداد و ارقام کاملا دروغ است. اگر اینها می‌گویند بدهی 50 میلیاردی داریم شفاف بگویند به چه کسی و کجا بدهکاری. این را شفاف آقایان بگویند اما این اعداد دروغ است و دیگر هم دوست ندارم در رابطه‌اش صحبت کنم.

مدیرعامل سابق قرمزپوشان خاطر نشان کرد: 2 سال است که فردوسی‌پور مرا می‌کوبد. متأسفانه رسانه ملی نیز دوست دارد به هر شکلی که شده این مجری بی‌احترامی خود را رواج دهد که من این عزیزان را فقط به خدا می‌سپارم. من قبل از این برنامه صحبت‌‌هایی با بزرگ‌ترین مسئول رسانه ملی داشتم و قول و قراری نیز بود.

A R A S H بازدید : 33 نظرات (0)

 علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال یکی دیگر از میهمانان برنامه 90 در شب گذشته بود که رودرر وی عادل فردوسی‌پور نشست و در خصوص موضوعات مختلفی به صحبت پرداخت.

او در ابتدای صحبت‌هایش و در واکنش به اظهارات خادم مبنی بر این که استقلال 45 میلیارد تومان بدهی دارد گفت: کمپ ناصر حجازی برای استقلال است و حدود 200 میلیارد تومان هم ارزش دارد پس چرا این کمپ به چشم کسی نمی‌آید؟! همین رقم نشان می‌دهد که من برای استقلال 150 میلیارد تومان سودآوری داشته ام. من بر اساس مکانیزم استقلال را در اختیار گرفتم و همان زمان هم با مدیران وقت وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفته شد تا 50 درصد از هزینه های استقلال را ما تهیه کنیم و 50 درصد دیگر را وزارت ورزش بپردازد که در این 4 سال من 50 درصدی که باید تهیه می‌کردم را تهیه کردم اما از طرف وزارت ورزش پولی داده نشد. حالا شما بگویید من بدهکار هستم یا وزارت ورزش و جوانان؟ البته وزارت ورزش هم مظلوم واقع شده و اگر هم خواسته کمکی کند به دلیل موانع قانونی نتوانسته است این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: من تمام صورت حساب‌ها را به هیات مدیره داده‌ام و آنها هم آن را تائید کرده‌اند. در این سال‌ها که من مشغول به کار بودم همواره حسابرسی مطلوبی داشتم و مشکلی از این بابت وجود نداشته است. البته بارها خواستم تا باشگاه را به من بدهند تا خودم آن را اداره کنم که این اتفاق نیفتاد. البته اگر همین امروز هم این موضوع رخ بدهد من این کار را می‌کنم و 7 عضو برای هیات مدیره تعیین خواهم کرد و از هر کدام 2 میلیارد پول می‌گیرم و 14 میلیارد هم خودم تهیه می‌کنم تا کارها انجام شود. ما در حالی می گویند 27 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که تیمی هم طراز با ما 50 میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره رقم قرارداد اعضای کادرفنی تیمش هم اظهار داشت: رقم کل کادرفنی ما نسبت به بعضی تیم ها خیلی هم کم است. تیمی بوده که 10 میلیارد خرج کادرفنی‌اش کرده اما 2 میلیارد تومان هزینه ما زیاد بوده است؟ در پرسپولیس چقدر برای آوردن ژوزه و دنیزلی خرج شد؟ درباره رقم قرارداد پژمان منتظری هم باید بگویم که رقم قرارداد او یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود که وقتی از استقلال جدا شد از او تخفیف گرفتیم و چون پول پرداخت مالیاتش را نداشتیم خودش هم آن را پرداخت کرد. من همیشه واقعیت‌ها را می‌گویم تا کسی نتواند من را در دام بیندازد!

وی در پاسخ به این سوال که رحمتی برای روی شورت استقلال اسپانسر جذب کرده و رقم زیادی هم بایت این موضوع پورسانت گرفته است افزود: ما به رحمتی گفتیم اگر برای شورت تیم اسپانسر بیاوری این پول به تو خواهد رسید! ما خودمان این موضوع را به او گفتیم! درباره رقم قرارداد تیموریان هم باید اعلام کنم که 500 میلیون تومان رقم قراردادش برای رضایت نامه این بازیکن بوده است. البته باید بگویم که از لیست ما باید 4 میلیارد تومان کسر شود چرا که نزدیک این رقم جریمه بازیکنان بوده که در این لیست لحاظ نشده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره رقم قرارداد بازیکنان خارجی این تیم هم ادامه داد: ما به کاروالیو 120 هزار دلار، کبه 110 هزار دلار و ساموئل که بازی در لیگ برتر انگلیس را هم در کارنامه اش دارد 500 هزار دلار پرداخت کرده‌ایم در حالی که در حاشیه خلیج فارس برای بازیکنی مثل نیلمار 11 میلیون دلار هزینه می‌شود که بودجه چند سال باشگاه استقلال است!

وی افزود: وقتی به منتظری 5 میلیارد پیشنهاد می دهند مشخص است که با پول استقلال باقی نمی‌ماند و به این کشور می رود. به طور مثال اگر وزیر ورزش بگوید بالای 800 میلیون به بازیکنی نده ما این کار را می‌کنیم اما اگر تیم به دسته یک سقوط کرد کسی نباید از من سوال و جواب کند. شما حق فوتبال را از حق پخش بدهید آن وقت ما به بیت‌المال کاری نداریم. اگر این پول را به ما بدهند نه تنها پولی از دولت نمی‌گیریم بلکه می‌توانیم به دولت کمک مالی هم بکنیم تا در روستاها امکانات ورزشی ساخته شود.

فتح‌الله‌زاده در خصوص قرارداد نکونام با استقلال هم ادامه داد: اوساسونا وقتی فهمید ما نکونام را می‌خواهیم اعلام کرد که 2 میلیون دلار می‌خواهند که نکونام به ما گفت شما یک میلیارد و 900 میلیون تومان به من بدهید خودم حلش می‌کنم! البته رفتن نکونام از استقلال به موضوع مالی ربطی نداشت و شرایطی به وجود امده بود که او نمی توانست در استقلال باقی بماند. اگر قرار است به این شرایط توجه شود باید به همه تیم‌ها نگاه کنند. چطور تیمی که من با مدرک می گویم بالای 30 میلیارد تومان هزینه کرده و امسال سقوط کرده است حق دارد این همه پول خرج کند اما استقلال و پرسپولیس نمی توانند 25 میلیارد هزینه کنند؟

وی در مورد این که 3 میلیارد تومان از پول اسپانسر سال آینده استقلال در لیگ امسال هزینه کرده تصریح کرد: من زیرنظر هیات مدیره فعالیت می‌کنم وقتی آنها دیدند که اوضاع استقلال خراب است به من مجوز دادند تا 3 میلیارد تومان از پول سال آینده را هزینه کنم و بعد که پول به باشگاه آمد آن را جایگزین کنم.

مدیرعامل استقلال که در هفته‌های گذشته از رفتن از استقلال خبر داده بود دیشب گفت: با این شرایط می‌روم اما اگر بگذارند خودم اعضای هیات مدیره را انتخاب کنم در استقلال می‌مانم!

وی در خصوص کمپ استقلال که او مدعی است برای این تیم است و 200 میلیارد تومان هم قیمت دارد اظهار داشت:زمین های شهری که در اختیار وزارت ورزش قرار دارد به شرط تملیک برای ساخت مجموعه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اختیار استان تهران هم بود که ما یکی از این زمین‌ها را گرفتیم و روی ان کار کردیم. الان هم اگر از طرف استان تهران نامه‌ای در همین رابطه زده شود این مجموعه برای استقلال می شود. البته هنوز سند آن به نام ما نخورده اما برای استقلال است! البته کسان دیگری هم پیش از من در استقلال بودند اما کسی سراغ این کار نرفت و فقط من این کار را کردم و این نشان می‌دهد که من دید مدیریتی دارم. من بارها پشت در اتاق شهرداری‌ها منتظر ماندم تا امضایی بگیرم!

فتح‌الله‌زاده درباره مالیات بازیکنان هم گفت: مالیات بازیکنانی مثل رحمتی، آندو، حیدری و ... را باشگاه پرداخت کرده اما دیگر مالیات بازیکنان را نمی دهیم. البته قراردادهای ما با بازیکنان ترکمنچای نبوده است.

وی در مورد سفر پر تعداد کاروان باشگاه استقلال به عربستان برای بازی با الشباب در حالی که آبی ها از بی پولی می نالند تصریح کرد:‌ بعضی‌ها رقم کاروان ما را 88 نفر اعلام کردند اما واقعا 70 نفر بیشتر نبودیم که 50 نفر آن کادر فنی و بازیکنان و تدارکات تیم بود. از 20 نفر دیگر هم پول و هزینه زیارت را گرفتیم و به نوعی تور زیارتی بردیم و از این راه 350 میلیون تومان هم کسب درآمد کردیم!

در این لحظه فردوسی پور به مدیرعامل استقلال گفت که اگر 20 نفر برای شما 350 میلیون تومان درآمد داشته یعنی نفری 17 میلیون تومان برای سفر به عربستان از این افراد گرفته شده که وی پاسخ داد: از همه پول نگرفتیم و پدر شهیدی که آبدارچی باشگاه است را هم بدون پول به این سفر بردیم!

مدیرعامل استقلال ادامه داد: واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال در ابتدای فصل 90 درصد از بودجه باشگاه را در همان ابتدا دریافت می‌کرد. به طور مثال اگر قرار بود استقلال 10 میلیارد تومان پول بگیرد او در ابتدای فصل 7 میلیارد تومان را دریافت می‌کرد!

وی در پایان ضمن عذرخواهی از هواداران استقلال بابت نتایج به دست آمده در این فصل در مورد شکایتش از کی‌روش افزود: کی روش به من توهین کرد اما چون او سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و ایران هم شرایط حساسی برای حضور در جام جهانی دارد شکایتی از او ندارم و در کنارش می‌ایستم تا با هم به تیم ملی فوتبال ایران کمک کنیم.

A R A S H بازدید : 37 نظرات (0)

سایت شهر گیلزن‌کرشن به مناسبت بازی فرداشب شالکه و اینتراخت برانشوایگ در هفته بیست و هشتم بوندس‌لیگا از دنیل داوری به نیکی یاد کرده است.

این رسانه‌ اینترنتی به مناسبت میزبانی تیم شهر (شالکه) مقابل برانشوایگی‌ها عنوان کرد گلر 26 ساله در کنار ارمین بیکاچیچ و دومی کومبلا،‌ 3 بازیکن برتر برانشوایگ در فصل جاری بوده‌اند.

A R A S H بازدید : 29 نظرات (0)

مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا عصر امروز در شهر نیون سوئیس و پس از قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و هشت تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.

نتایج قرعه به شرح زیر است و تیم‌ها در روز 14 فروردین در بازی رفت به مصاف هم می‌روند و هر چهار بازی برگشت نیز در تاریخ 21 فروردین برگزار خواهد شد. (اسامی تیم‌هایی که در بازی نخست میزبان هستند ابتدا آمده است):

 

آلکمار هلند    بنفیکا پرتغال

 

لیون فرانسه    یوونتوس ایتالیا

 

بازل سوئیس    والنسیا اسپانیا

 

پورتو پرتغال    سویا اسپانیا

A R A S H بازدید : 13 نظرات (0)

 مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز در مقر یوفا برگزار شد و لوئیز فیگو ستاره سابق تیم ملی پرتغال گوی های قرعه کشی را انتخاب کرد که در یکی از مهمترین دیدارها منچستر یونایتد رودرروی بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی قرار خواهد گرفت تا این بازی یادآور فینال رویایی سال 1999 باشد.

در دیگر دیدار بارسلونا به مصاف اتلتیکو مادرید می رود، رئال در جدال دوباره مثل فصل گذشته با بورسیا دورتموند جدال خواهد داشت و چلسی با پاری سن ژرمن روبرو می شود.

دور رفت این پیکارها 12 و 13 فروردین ماه برگزار می شود و دور برگشت 19 و 20 فروردین پیگیری می شود.

A R A S H بازدید : 12 نظرات (0)

 علی دایی پس از تساوی پرسپولیس و نفت در دیداری دوستانه برنامه تمرینی خود را در سال 93 اعلام کرد. از همین رو پرسپولیسی‌ها از امروز پنجشنبه تا شنبه دوم فروردین تمریناتشان تعطیل شد.

این در شرایطی است که پرسپولیسی‌ها علیرغم اعتراضات فراوان بدون پول به تعطیلات عید رفتند و بسیار از این موضوع ناراحت بودند.

تمرینات پرسپولیس از ساعت 16 شنبه دوم فروردین 1393 برای بازی با داماش دنبال می‌شود.

A R A S H بازدید : 6 نظرات (0)

پس از اینکه سن ساموئل اتوئو مهاجم سابق بارسلونا پس از اظهارات نامزد سابقش سوژه رسانه‌ها شد و این رسانه‌ها به گمانه‌زنی در این‌باره پرداختند که او متولد سال 1974 و 39 ساله است، این مهاجم کامرونی با گلزنی شب گذشته مقابل تاتنهام جواب این اظهارات را داد.

او پس از باز کردن دروازه تاتنهام خوشحالی جالبی انجام داد و با قراردادن دست بر روی کمرش حرکاتی شبیه به پیرمردها را از خود به نمایش گذاشت.

مورینیو سرمربی چلسی هم این حرکت اتوئو را بامزه دانست و گفت که مهاجم تیمش به بهترین شکل جواب منتقدان را داد.

A R A S H بازدید : 12 نظرات (0)

نشریات آلمان از بازی شب گذشته برانشوایگی‌ها در خانه اشتوتگارت انجام داده و 2 بر 2 مساوی کردند، گزارش‌هایی را منتشرکرده‌اند.

در این گزارش‌ها به این نکته اشاره شده ضربه پنالتی که دقیقه 52 توسط دنیل داوری مهار شد، احتمال دارد به اخراج توماس اشنایدر، سرمربی اشتوتگارت منجر شود.

روزنامه دی‌ولت با درج این نکته عنوان کرد در بازی شب گذشته دروازه‌بان ایرانی روی مارتین هارنیک از اشتوتگارت در محوطه جریمه مرتکب خطا شد که داور فرمان پنالتی داد. اما داوری اجازه گل شدن توپ ضربه پنالتی کریستیان گنتنر را نداد.

به اعتقاد گزارشگر این نشریه در صورتی که این ضربه گل می‌شد، اشتوتگارت 3 بر 2 از سد اینتراخت می‌گذشت و از بحران خارج می‌شد. در حالیکه هم اکنون گرفتار مشکلات خود است و هر آن احتمال عزل اشنایدر از کادر فنی اشتوتگارتی‌‌ها وجود دارد.

نشریات کیکر، بیلد و اشتوتگارترسایتونگ نیز به این نکته اشاره کردند.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدوم تیم برنده ال کلاسیکو میشه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 23
  • بازدید کلی : 4,266